sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מבוא מרים מבורך ספר זה נכתב ונערך בהתרגשות רבה , במלאות שש שנים לקיומה של התכנית ' חינוך בגיל הרך ' לתואר שני במכללת לוינסקי לחינוך . תכנית זו צמחה מתוך ניסיון רב - שנים בעבודה הן במערכות הגיל הרך הן במערכות החינוך הגבוה - האקדמי . ייחודה של התכנית הוא בכך שהיא מתבססת על ממצאי מחקר על החשיבות של איכות החינוך בגיל הרך בעולם , על ההקשר המקומי ועל ניסיון רב - שנים בהוראה במוסדות חינוך לגיל הרך . בפן האישי , תחילת דרכי החינוכית בגיל הרך הייתה בחינוך הקיבוצי כמטפלת , לאחר מכן בחינוך הקדם - פורמלי בעיר , כגננת פרטית המאמינה בערכו ובייחודו של כל ילד , ולאחר מכן כגננת בגן עירוני עצמאי , המשלבת את הצוות ואת ההורים כאחד בעולם חינוכי משותף , ואינה מבינה את הפליאה שתהליך זה עורר בקהילה . השלב הבא היה מעבר לגן ניסויי במכללת לוינסקי והקמתו של גן עירוני במכללה , שהיה דוגמה מאלפת לחשיבות של ההקשר התרבותי - חברתי שהגן ממוקם בו . כאן נזרע הצעד הראשון לקראת השתלבותי בסגל האקדמי - פדגוגי במכללה בתכנית הגיל הרך . הצטברות הניסיון החינוכי - פדגוגי המגוון וחוסר בהכשרה רשמית בתחילת הדרך אפשרו לי לשלב רעיונות ואמונות חינוכיים אישיים , בצד תמיכה של חברי סגל אשר השכילו להבין את הגישה השונה כל כך , וכפי שאמרה מרכזת המסלול לגיל הרך ( מרים סנפיר ) לעמיתותיה : " תנו לה לעשות בדרך שלה , גם אם היא שונה " . במקביל לדרך זו , לימודיי האקדמיים , גם אם לא היו קשורים ישירות לגיל הרך , אפשרו לי לפרוץ מסגרות ( להכניס מחשבים לגני ילדים מגילאי טרום - חובה ) , שוב בתמיכתה של מרים שידעה לצפות למרחוק , גם אם לא התחברה ישירות לכיוונים אלה . המעבר להדרכה פדגוגית ניתק אותי מן העשייה היום - יומית בגן , אולם כל השנים היה גן המכללה חלק ממני , גם אם הרחקתי למקומות אחרים . לאחר שנים לא רבות נבנה ידע משולב של חינוך בגיל הרך עם בסיס חינוכי אקדמי ברמת המכללה . בזמן שבו נבחרתי לכהן כראש המכללה ( נשיאת מכללה , במונחים של מוסדות אקדמיים ) נפרצה הדרך למכללות להכשרת מורים לפתח תכניות לתואר שני משולבות חינוך ( . ( M . Ed . כהמשך ישיר להיסטוריה המקצועית שלי , ובעזרת

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help