sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

פתח דבר סימה חדד מה - יפית מנהלת האגף לחינוך קדם - יסודי במשרד החינוך " מנהיג אמיתי חוזר ומצית בנו את האמונה שאכן הכול אפשרי . " ( פט ריילי ) תפקידה של הגננת הוא אחד התפקידים המורכבים , החשובים והמאתגרים ביותר במערכת החינוך . המחויבות של הגננת למקצועיות , לרכישת ידע מעמיק בתחום הגיל הרך , להכרת דרכי עבודה מגוונות , לניהול צוות , לבניית מערכת יחסים עם ההורים , למיומנויות תקשורת טובות , ליצירתיות , לאהבה ולשיתופי פעולה – כל אלה ועוד משפיעים על האקלים החינוכי ועל ההתנהלות בגן עם צוות העובדים , עם הילדים , עם ההורים , עם הרשות המקומית ועם הקהילה שהגן משתייך אליה . לגננת בגן הילדים יש תפקיד מרכזי מכריע ובעל השפעה על תהליכי התפתחותם המיטבית של כל אחד מילדי הגן . כניסתו של הילד למסגרת חינוכית מציינת את תחילת התפתחותה של מערכת יחסים חדשה עם מבוגר משמעותי נוסף – הגננת המחנכת . לאיכותם של יחסים אלה יש השפעה רבה על התפתחותו הרגשית והחברתית של הילד גם בשנים מאוחרות יותר . הורי הילדים הם הדמויות המשמעותיות בחיי הילד , ולפיכך שיתוף פעולה ותקשורת טובה בינם ובין צוות הגן סוללים את הדרך לבניית תהליך חינוכי שיקדם את הילד וייצור תנאים מיטביים למימוש היכולת הגלומה בו . ערוצי תקשורת פתוחים בונים יחסי אמון וכבוד , מסייעים לגבש את ההורים לקידום המשימות המשותפות של הגן ומשפיעים על הסתגלותו של הילד לגן , על הביטחון העצמי שלו ועל תחושת השייכות שלו . במסגרת תפקידה מנהלת הגן מגבשת את צוות הגן , מכוונת ומנחה אותו , ויחד הם פועלים להשגת יעדים משותפים . דרך זו מובילה לפעילות רצופה המאופיינת בקשרי גומלין ובהשפעה הדדית . תודה לכן על כל העשייה החינוכית הברוכה . המשיכו להנהיג ולהשפיע על דור העתיד ועל החברה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help