sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

החינוך – החל בגן הילדים וכלה במוסדות להשכלה גבוהה . מהסקירה עולה כי לבנות יש יתרון על פני בנים הן בהישגים הלימודיים , הן במידת ההתמדה בלימודים , הן בהשגת תארים אקדמיים . חלק נרחב של הסקירה מוקדש להסברים תאורטיים להבדלים האלה . פאדיה נאסר - אבו אלהיג ' א מציגה במאמרה נתונים על אודות פערים מגדריים בישראל בתחום המתמטיקה תוך כדי הבחנה בין תלמידים יהודים לתלמידים ערבים . היא מראה כי בקרב תלמידים יהודים הישגי הבנים במתמטיקה גבוהים מהישגי הבנות , ואילו בקרב תלמידים ערבים הישגי הבנות גבוהים מהישגי הבנים . המאמר מציג טענות תאורטיות מגוונות באשר למקורם של פערים מגדריים במתמטיקה ובוחן אותן על בסיס נתונים מישראל . הרמן ון דה ורפהורסט עוסק במאמרו בתחום שלגברים יש בו עדיין יתרון השכלתי על פני נשים : התמחות בנושאים מדעיים , מתמטיים , טכנולוגיים והנדסיים . הסגרגציה ( בידול ) המגדרית בבחירת תחומי לימוד נחקרה לא מעט בשנים האחרונות . ון דה ורפהורסט בוחן את הסגרגציה הזו מגדרית וסוציו - אקונומית . הוא מוצא כי הסגרגציה המגדרית בבחירת תחומי לימוד בהשכלה הגבוהה חזקה יותר בקרב צעירים וצעירות ממעמד סוציו - אקונומי נמוך יותר . אודרי אדי - רקח בוחנת במאמרה את אי - השוויון המגדרי בקרב עובדי הוראה ומתמקדת באי - השוויון הזה במשרות ניהול . המאמר בוחן את המצב בשלוש נקודות זמן בעשרים השנים האחרונות , תקופה שבמהלכה חלו שינויים בדרישות הסף למינוים של מנהלי בתי ספר בישראל . השער הרביעי והאחרון בספר מוקדש לבחינת הבדלים אתניים , גזעיים ודתיים בחינוך . במאמר הפותח את שער זה מיכל קורלנדר סוקרת את הדה - סגרגציה במערכת החינוך האמריקנית . סוגיית הדה - סגרגציה , או בשמה המוכר יותר בישראל ' אינטגרציה ' , מוכרת לרבים בציבור הישראלי הודות לרפורמה שחלה בחינוך העל - יסודי בישראל בשנות השבעים של המאה ה - . 20 רפורמה זו הושפעה במידה רבה ממקבילתה האמריקנית אשר קדמה לה בעשור . קורלנדר מציגה את הקשיים וההצלחות של הרפורמה החינוכית - חברתית החשובה אשר נערכה בארצות - הברית במחצית השנייה של המאה ה - . 20 סקירה זו מאפשרת להכיר את הטענות התאורטיות בנושא האינטגרציה ולעמוד על ממצאים של מחקרים אמפיריים שבחנו את הטענות האלו . מאמרו של יריב פניגר עוסק באי - שוויון אתני בחינוך , והוא מתבסס על הבחנתו של חוקר החינוך ג ' ון אוגבו בין מיעוטים מרצון למיעוטים שלא מרצון . לפי הבחנה זו , תלמידים המשתייכים לקבוצות חברתיות שהיו למיעוט בניגוד לרצונן , נוטים לפתח התנגדות לבתי הספר ; כתוצאה מכך הישגיהם של תלמידים אלה נמוכים יותר . לעומת זאת תלמידים

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help