sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

מעלה שאלות רבות : האם לימודי האמנות נחוצים ומדוע ; כיצד ראוי ללמד אמנות , ואילו תחומים נכללים בה ; איזה תפקיד ממלאת האמנות במרחב הבית ספרי ; ואיך נכון ללמד אמנות . המאמרים המקובצים כאן מנסים לענות על שאלות אלה במגוון דרכים . רוב רובו של הדיון נוגע ישירות לזירה המקומית : לתפקידם של לימודי האמנות במערכת החינוך הציבורית בישראל , ליוזמות שינוי מקומיות ולהתחבטויות העולות במסגרות הכשרה של פרחי הוראה . זהו אמנם דיון מטא - חינוכי והשאלות העולות בו הן שאלות עקרוניות הרלוונטיות לדיון בתחום זה בכל מקום , אולם הכוח המניע אותו הוא מחשבה קונקרטית על משמעות החינוך לאמנות במדינת ישראל . מבחינה זו מבטאת האסופה עמדה ברורה וחד-משמעית : מדיניות החינוך הציבורי בישראל זקוקה לשינוי שייתן מקום מרכזי לחינוך לאמנות . מטרת מבוא זה היא להציג את המסגרת המושגית של הדיון , ובכלל זה את מבנה הקובץ , את סדר המאמרים ואת נושאיהם . חשוב לציין כי כל אחד מהמאמרים בקובץ נכתב מתוך העניין המקצועי והייחודי של הכותבת או הכותב בנושא של חינוך לאמנות . האסופה נולדה מתוך קבוצת מחקר בחינוך לאמנות שפעלה בין השנים 2010 ל - 2013 בסמינר הקיבוצים , וכל הכותבים בקובץ היו חברים בה . עריכת האסופה הייתה דומה לפעולת אוצרות , שבה עצם הצגת פרט אחד לצד פרט אחר יוצקת משמעות חדשה במבנה כולו . במלאכת העריכה נתנו דעתנו הן על הגיוון הנובע מתחומי העניין השונים של הכותבות והכותבים והן על הגורם המאחד : העניין המשותף שהיה לכולנו בחיבור שבין תכלית אסתטית ( אמנות ) לתכלית אתית ( חינוך ) . אפשר לראות , למשל , שכל המאמרים מצביעים על הקשר החיוני שבין התפתחות אסתטית לבין התפתחות אתית ובין דיון תאורטי להיבטים מעשיים . יתרה מזו , כל המאמרים עוסקים בהיבטים החברתיים של העשייה האמנותית . האסופה מחולקת לארבעה שערים : שער ראשון : מדוע חינוך לאמנות ? – מבט עיוני ומעשי ; שער שני : מהפכה מהחצר – אמנות פלסטית במרחב הבית ספרי ; שער שלישי : בין אמנות ( art ) לאומנות ( – ( craft חינוך לאמנות בעידן טכנולוגי ; שער רביעי : מבטים נפתחים – כוחה הביקורתי של הוראת האמנות .

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help