sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

יעזור כאן . מערכת חינוך שהישגיה נקבעים לפי מדדים " אובייקטיביים " , מדידים וניתנים לבדיקה בלבד , היא מערכת חינוכית שוויתרה , להלכה ולמעשה , על תכליתה האתית . דוגמה מובהקת לכך היא הקלות שבה מתבטלים שיעורי חינוך לטובת למידה למבחני המדידה השונים . החינוך לאמנות כמובן איננו יכול לשמש בבחינת שיקוי קסם כנגד סחף בעייתי בחברה ובמערכת החינוך , אך הגישה המזלזלת או החשדנית כלפיו היא בהחלט אחד מסימניה של חברה בעלת אופקים חשוכים . הכרה מעשית בחשיבותו של החינוך לאמנות היא הכרה בחשיבותם של אופקים פתוחים כתנאי הכרחי לפריחתה ולצמיחתה ( גם הכלכלית ) של חברה . לפיכך אחריותה של מערכת החינוך היא לקבוע את המדיניות החינוכית לפי תכלית זו . מנקודת מבט זו , מקצועות הנתפסים כבעלי חשיבות פחותה , עשויים להתגלות דווקא כבעלי חשיבות רבה , ולהפך . האומץ לא רק לשנות את נקודת המבט , אלא לתרגם את מסקנותיו של שינוי זה למערכת השעות של התלמידים , הוא שיקבע בסופו של דבר אם פנינו כחברה מועדות אל עבר אופקים חדשים או לעברם של אופקים חשוכים .

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help