sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

המחקר בתחום זה לבחון את פרספקטיבת המורים והתלמידים כאחד . במקרים רבים ניכר פער בין נקודות המבט השונות בכמה רבדים : החל בעצם הנכונות להשתמש ברשתות החברתיות בקשר מסוג זה ; דרך האופן שבו הצדדים רואים את גבולות המותר והאסור , וכלה באופן שבו הרשתות מאתגרות את מעמדם המסורתי של מורים ותלמידים . בספר זה אנו משלבים את הפנומנולוגיה של המורים ושל התלמידים ומתמקדים הן בעמדות העקרוניות של המשתתפים הן במתרחש בפועל . ויש אתגר נוסף , אתגר דיפוזי ורחב יותר מכל האתגרים שמנינו עד כה . מחקר העוסק בתפקידן של הרשתות החברתיות בחינוך חייב לשלב דיסציפלינות שונות . רק מבט שהוא רחב ועמוק כאחד יכול לתפוס את מגוון ההשלכות של הקשר בין מורים לתלמידים בפעילויות חינוכיות שיש בהן שימוש ברשתות חברתיות . ואכן בחרנו לשלב בספר זה מאמרים שכתבו חוקרים ממגוון תחומים - חינוך , תקשורת , פסיכולוגיה ומשפט . כמו כן הקפדנו שיהיו בין הכותבים חוקרים ומורי מורים במכללות להוראה , מקצתם מורים בפועל , וכן בעלי תפקידים במשרד החינוך . באופן זה משלב הספר בין מגוון תפיסות תאורטיות ומושגיות לבין תובנות המבוססות על מה שמתרחש בשטח . לבסוף , מדינת ישראל היא מדינה בקונפליקט , ומלחמות פורצות בה מפעם לפעם . קונפליקט זה נוסף על הקונפליקט , לעתים משבר ממש , שמתבגרים בכל העולם מצויים בו מעצם היותם מתבגרים . קבוצות מחקר שונות ברחבי ארץ השכילו להבין שהרשתות החברתיות עשויות למלא תפקיד בניהול משברים והחלו לעסוק בנושא זה . כמה מהמאמרים המוצגים פה התקבלו זה עתה לפרסום בכתבי עת מצוינים במדעי הלמידה , בתקשורת ובפסיכולוגיה , והצלחה זו היא סימן מעודד . נראה שמחקר בארץ בתחום הרשתות החברתיות בהקשרן החינוכי הולך ומתפתח . ״חולות נודדים״ : חינוך , טכנולוגיה וכתיבה אקדמית בסביבה משתנה האתגר האחרון שבפניו ניצבנו נגלה לנו במהלך עבודת איסוף המאמרים , וכינינו אותו ״אתגר החולות הנודדים״ . תופעת הרשתות החברתיות מצויה בשינוי טכנולוגי וחברתי מתמיד : לפני כעשר שנים כמעט לא היינו עדים לקשרים בין מורים לתלמידים במרחב המקוון ; לפני חמש שנים היו עדים לקשרים כאלה , אך הם היו שונים - בהיקפם , בתוכנם ובסוג הטכנולוגיות שעליהן הושתתו - מהקשרים הנוכחיים . המציאות הטכנולוגית היא דינמית ומשתנה , מעין תהליך של ״חולות נודדים״ , וכל חוקר העוסק בתחום חייב להביאו בחשבון . דוגמה מובהקת לכך

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help