sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

גוגל - טוק ( Google Talk ) והאנגאאוט ) , ( Hangout תוכנות של מסרים מידיים מבית גוגל ( השייכת לרשת גוגל פלוס ) . גוגל - טוק , שהחל כאפליקציית צ ' אט במסגרת שירות הדואר האלקטרוני של ג ' ימייל , מאפשר לשלוח הודעות טקסט , להעביר מסמכים ותצלומים והודעות קוליות ולקיים שיחות טלפון ווידאו - צ ' אט . במהלך 2013 שולב גוגל - טוק בשירותי גוגל פלוס ובאפליקציית הסלולר האנגאאוט ( , ( Hangout וכך הורחב מגוון האפשרויות העומדות בפני המשתמש ( נוספה האפשרות לקיים שיחות טלפון ווידאו - צ ' אט עם יחידים , עם קבוצות חברים ועוד ) . רשתות חברתיות וחינוך - קשרים ואתגרים במחקר באופן מסורתי המחקר החינוכי מתמקד בפרקטיקות ידועות שיש לשפרן ובפרקטיקות חדשות שהמורה יודע מראש מה טבען . בדרך כלל סביבות לימודיות משלבות כלים המבוססים על טכנולוגיות חדשות ומאפשרים פעולות ופרקטיקות חדשות , אולם מידת החידוש היא לרוב מוגבלת . היא באה לידי ביטוי בהרחבה של פרקטיקות קיימות או בהקלה על התלמיד בפעולות שהוא מתקשה בהן . אמנם קיימות גם דוגמאות לכלים ולסביבות טכנולוגיות שהשאירו חותם עמוק על פעילות התלמיד , כגון מעבדי התמלילים , אשר שינו באופן עמוק את מהות הכתיבה ; והאינטרנט בגרסת , Web 1 . 0 אשר אפשר לתלמיד לחפש מקורות מידע מגוונים ולא להסתפק בטקסט ״קנוני״ נתון . אולם נדמה כי הרשתות החברתיות מציעות שינוי דרסטי יותר ; שינוי במהותה של האינטראקציה החברתית אשר מתרחש דווקא מחוץ לבית הספר , עוד קודם אימוצה של הרשת החברתית במסגרת הלימודית עצמה . הציפייה לשינוי היא אפוא גדולה , ובכל זאת עלינו החוקרים ואנשי חינוך לנהוג משנה זהירות . מערכת החינוך היא מערכת יציבה , וניכר בה תמיד פער גדול בין שינויים שאנו חפצים בהם לבין מה שקורה בפועל . הקורא המנוסה יזכור לבטח את ״מהפכת המחשוב״ במערכת החינוך שהתחוללה בשנות השמונים , ובמהלכה נפתח כל פרסום במילים כמו ״הכנסת המחשב תאפשר ... ״ מילים אלו נעשו במהרה נדושות וריקות מתוכן , שכן התברר כי ברוב המקרים לא חל שינוי של ממש במרחב הכיתתי . תפקיד המחקר בהקשר זה הוא קודם כול להבחין בין הרצוי למצוי ולתאר תהליכים כפי שהם מתרחשים בפועל . למיטב ידיעתנו הספר הנוכחי הוא הספר המחקרי הראשון שנכתב בארץ ( ואף בעולם ) , שעניינו שימוש ברשתות חברתיות בהקשר חינוכי בית ספרי . עד כה התפרסמו מאמרים רבים בתחום זה , ואנו משערים שעד שיצא ספר זה

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help