sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

שנבנו על יסודות אידאולוגיים וטכנולוגיים של Web 2 . 0 ומאפשרים יצירת תוכן וחילופי תוכן בין המשתמשים ( . ( Kaplan & Haenlein , 2010 בניסיון לקטלג את מגוון הפלטפורמות שמציעה המדיה החברתית אפשר להבחין בין שני מרכיבים בהתנהלות התקשורתית בין המשתתפים : הנוכחות החברתית ( social presence ) המושגת בתקשורת , ועושר המדיה ( media richness ) שהערוץ מאפשר ( . ( Kaplan & Haenlein , 2010 הנוכחות החברתית היא מידת הקשר הקולי , החזותי והפיזי שאפשר להשיג בין שני הצדדים באקט התקשורת . נוכחות זו מושפעת מהאינטימיות של הקשר ( למשל שיחה פנים אל פנים לעומת שיחת סקייפ מתווכת ) ומהמידיות של התקשורת ( תקשורת סינכרונית כגון צ ' אט לעומת תקשורת א - סינכרונית כגון דואר אלקטרוני ) . מטבע הדברים ככל שהתקשורת מתווכת וא - סינכרונית יותר , כך הנוכחות החברתית נמוכה יותר , וממילא ההשפעה של אקט התקשורת על הצדדים המשתתפים בה נמוכה יותר . עושר המדיה הוא , על פי דאפט ולנגל ( , ( Daft & Lengel , 1986 כמות המידע שאמצעי התקשורת מאפשרים לשדר במרווח זמן נתון . לשני מרכיבים אלה , הקשורים באופיו של ערוץ התקשורת , מוסיפים קפלן והנליין ( Kaplan & Haenlein , 2010 ) שתי תכונות הקשורות למוען עצמו : ( א ) אופן ההצגה העצמית ( , ( self - presentation דהיינו הדרך שבה המשתמש מנסה לשלוט ברושם שהוא מותיר במהלך האינטראקציה ; ( ב ) מידת החשיפה העצמית ( , ( self - disclosure כלומר הגילוי המודע או הלא - מודע של מחשבות , רגשות וכו ' , שאותם מנסה המשתמש להתאים לאופן שבו הוא מציג את עצמו ברשת . על פי שתי התכונות האלה מציגים קפלן והנליין שישה סוגים של מדיה חברתית : ( 1 ) פרויקטים שיתופיים , המאפשרים למשתמשים רבים לייצר בו בזמן תוכן משותף . דוגמה לכך היא ויקיפדיה . ( 2 ) בלוגים , המאפשרים לכל גולש להעלות פוסטים אישיים ולזכות בתגובות של קוראים . ( 3 ) קהילות תוכן , שבהן חברי הקהילה משתפים זה את זה בטקסטים , בתצלומים , בסרטים , במצגות ועוד , ללא יצירת פרופיל אישי . ( 4 ) רשתות חברתיות , שהם יישומים המאפשרים לגולשים להיות בקשר דרך יצירת פרופיל אישי ( הדורש מידה כלשהי של חשיפה ) . הרשת מאפשרת למשתתפים אחרים לצפות בתכנים שמעלה המשתמש לפרופיל האישי , ובהם פוסטים , תצלומים , סרטי וידאו , לינקים ועוד , וכן לשלוח הודעות בין פרטים ברשת . ( 5 ) עולמות משחק וירטואליים , שהם תוכן בידורי שבו מתקשרים המשתמשים זה עם זה באמצעות ״אווטר״ ( ייצוג חזותי

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help