sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

במעמדם של המורים והסערות הציבוריות שהתחוללו בעקבות חשיפתם של קשרים לא ראויים ופגיעות הדדיות , הביאו כמה מדינות בעולם לצמצם או אפילו לאסור כליל תקשורת מסוג זה . ואכן גם בישראל , ב - 1 בדצמבר , 2011 חודשים ספורים לאחר פרסומם של נתונים המציגים שיעור גבוה של אינטראקציות בין מורים לתלמידים ברשת , נכנס לתוקפו חוזר מנכ״ל האוסר על קשרים אלו . האיסור המוחלט עורר תגובות רבות מצד אנשי חינוך המצדדים בזכות - ואף בחובה - של המורים לנצל את נוכחות התלמידים ברשת למגוון מטרות לימודיות וחינוכיות . ואכן באפריל , 2013 שנה וחצי לאחר פרסום חוזר המנכ״ל , סויגו ההגבלות והותאמו למציאות המשתנה כדי לאפשר צורות מסוימות של קשר . כך למשל הותר למורים לנהל תקשורת עם תלמידיהם בפייסבוק , אבל רק באמצעות פרופילים מקצועיים נפרדים , שנוצרו במיוחד למטרה זו , ולא דרך הפרופיל האישי . הססנות זו של מערכת החינוך יכולה בנקל להתפרש כחוסר חוט שדרה . מדינות אחדות ( גרמניה למשל ) , אשר אוסרות באופן גורף ניהול קשר בין מורים ותלמידיהם , מציגות חזית אחידה ועקבית . עם זאת נראה שהמדיניות הננקטת בארץ רגישה לשינויים המהירים המתרחשים בחברה ובמרחב הטכנולוגי , רגישות הדורשת התמודדות יום - יומית עם סוגיות של מדיניות , אתיקה ומשפט . להלן ננסה למצוא הגדרה מדויקת ככל האפשר למרחב הרשתות החברתיות ולערוצי התקשורת המרכזיים שבהם נעסוק בספר זה . רשתות חברתיות : הגדרות ומאפיינים צמד המילים ״רשתות חברתיות״ - או באופן כללי יותר ״מדיה חברתית״ ( social - ( media הוא תוצר של מהפכה חשובה שהתחוללה באינטרנט , והיא כניסתו של ה - ; Web 2 . 0 שם כולל להתפתחותה הטכנולוגית - והאידאולוגית של הרשת ממערכת שבה התוכן והיישומים נערכים באופן מערכתי וריכוזי לרשת שבה עיקר ההתנהלות היא בדפי אינטרנט אישיים ( כמו בלוגים ) , בפרויקטים משותפים ( כמו ויקיפדיה ) וכו ' ( . ( Kaplan & Haenlein , 2010 ה - Web 2 . 0 מבוסס על ״תוכן גולשים״ ( , ( UGC = User Generated Content דהיינו על תכנים שיוצרים כלל משתמשי הרשת ( ולא מסגרות מקצועיות , מסחריות או יצרני תוכן פרסומיים ) . תכנים אלה מתפרסמים באתרי אינטרנט , והם זמינים לציבור כולו או לקבוצות מסוימות של אנשים ( שלא כמו הודעות דואר אלקטרוני או מסרים מידיים ) ( . ( Vickery & Wunsch - Vincent , 2007 ואכן , במהרה החלו לצמוח פלטפורמות רבות של מדיה חברתית : קבוצות של יישומים מבוססי אינטרנט

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help