sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

מבוא מורים , תלמידים ורשתות חברתיות ברוך שוורץ , חננאל רוזנברג וקריסטה אסטרחן מורים ותלמידים בסביבות משתנות הרשתות החברתיות לא נוצרו מלכתחילה לצורכי חינוך . במובן מסוים ההפך הוא הנכון , שכן החינוך מכוון להכשרת הילד או המתבגר לחייו כאזרח , הכשרה הנעשית על ידי מבוגרים היודעים מראש מהן המטרות שאליהן הם חותרים . לעומת זאת הרשתות החברתיות מציעות מסגרת שבה מתבגרים מבנים את זהותם באופן עצמאי אגב אינטראקציה עם קבוצת השווים , במרחב הנתפס דווקא כמרחב המערער את סמכותם של ההורים והמורים ״המסר המשחרר״ של המרחב הווירטואלי הוא אשר תרם לפופולריות העצומה של הרשתות החברתיות . אולם מתברר כי המציאות שונה . הקשר בין מורים לתלמידים ברשתות חברתיות הוא בבחינת תופעה רחבה , רציפה ומרתקת . מורים רבים ואנשי סגל בבתי הספר התיכוניים ובמוסדות להשכלה גבוהה משתמשים במגוון הרשתות העומדות לרשותם : פייסבוק , טוויטר , ווטסאפ , גוגל פלוס ועוד . יתרה מזו , הקשרים הנוצרים בינם ובין התלמידים חוצים מגזרים וגילים , מתקיימים בשגרה ובחירום ואינם רק נחלתם של מורים צעירים מדור ״הילידים הדיגיטליים״ , כפי שאפשר היה לטעות ולחשוב . עוד מתברר כי לא רק שהתלמידים אינם דוחים ערוץ זה , פעמים רבות הם היוזמים את הקשר . הטכנולוגיה המתפתחת לנגד עינינו הביאה חוקרים ואנשי חינוך לראות באפשרויות הגלומות בה אוטופיה חינוכית הצפויה לשנות את המרחב החינוכי כפי שהכרנו עד כה ( ראו למשל . ( Wegerif , 2013 קשה להתעלם מהאופן שבו הקשר המקוון אכן מתאים לצרכים החדשים של מורים ותלמידים כאחד ומביא למימושם . נראה כי אנו עדים לשינוי חברתי של ממש המתחולל לנגד עינינו . ואולם אליה וקוץ בה : היתכנותו של קשר מקוון בין מורים ותלמידים ברשתות החברתיות , על כל המשתמע מכך , פתחה תיבת פנדורה של סוגיות אתיות ומוסריות , ואלה מעסיקות עד היום הורים , מורים , גורמים משפטיים ומעצבי מדיניות - חינוכית . החשש מפגיעה בפרטיותם של המורים והתלמידים , משחיקה

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help