sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

באמצעות קורסים המשלבים בין ידע אקדמי להתנסות בקהילה ( Astin , 1999 ; . ( Astin & Sax , 1998 ; Moely et al ,. 2002 קורסים משלבי עשייה משפרים את ההבנה של החומר התאורטי , הם יוצרים יחסים טובים יותר בין הסטודנטים לבין המרצים ובין הסטודנטים לבין עצמם ומעצימים את תחושת המחויבות האזרחית של הסטודנטים ( . ( Astin & Sax , 1998 ; Moely et al ,. 2002 ; Wellman , 2000 יתר על כן , מחקרים ארוכי טווח שעקבו אחרי אלפי סטודנטים פעילים הראו כי קורסים כאלה מעלים את המוטיבציה של סטודנטים להמשיך לתארים מתקדמים , וכן מפתחים אצלם מחויבות לתפיסות פלורליסטיות ( Astin & Sax , . ( 1998 השפעת הפעילות על הסטודנטים היא ארוכת טווח , למשך שנים רבות ( . ( Jacoby , 2009 מחקרים מראים גם מתאם חיובי בין מעורבות חברתית של סטודנטים בתקופת לימודיהם לבין מחויבותם להשתתפות פעילה בעשייה למען צדק חברתי לאורך חייהם ( . ( Nishishiba , Nelson , & Shinn , 2005 מעורבות חברתית מאפשרת לסטודנטים להכיר קבוצות מודרות בחברה שלולא הפעילות הזאת הם לא היו מכירים ( . ( Beaumont , Colby , Ehrlich , & Torney - Purta , 2006 המפגש עם קבוצות מודרות הוא חוויה מעשירה , אם כי לעתים גם מאיימת ומטרידה . המפגש עם קבוצות מודרות בחברה מערער תובנות קודמות של הסטודנטים על עצמם , על אחרים ועל החברה שבה הם חיים . המחקר מצביע על כך שהדיון הרפלקסיבי בכיתה מאפשר לסטודנטים להתמודד טוב יותר עם החוויות האלה ( . ( Butin , 2010 מרצים המחקר מדגיש את החשיבות הרבה של השתתפות מרצים בשותפויות של מוסדות אקדמיים עם הקהילה ( . ( Abes , Jackson & Jones , 2002 סטודנטים העידו שמעורבות המרצים בשותפויות העמיקה והיטיבה את המעורבות שלהם , והדיון בכיתה אפשר להם להתמודד עם שאלות ועם דילמות שעלו בעבודה בשטח ( . ( Astin , 1999 בהוראה של קורסים משלבי עשייה תפקידם של המרצים משתנה – ממרצים שהידע כולו אצלם , הם נעשים למלווי למידה , הלומדים הן מהסטודנטים , הן מהארגונים , הן מהאנשים בקהילות שהם בקשר אתן ( . ( Campbell & Lassiter , 2010 לעתים קרובות המרצים רואים בקורסים משלבי עשייה אמצעי לשפר את ההבנה של הסטודנטים ולהעניק להם ניסיון מקצועי , ואילו התוצאות הממשיות

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help