sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

צ ' קוויי מסביר שקהילות בחברות דמוקרטיות רב - תרבותיות זקוקות לאזרחים בעלי סטנדרטים אתיים גבוהים , מחויבות חברתית ומסוגלות אזרחית , אזרחים המבינים את הזהויות החברתיות שלהם , מתקשרים עם בני אדם השונים מהם ומגשרים על הבדלים למען מטרה משותפת ( Checkoway , . ( 2001 , p . 129 חוקרים אחרים טוענים שאחת הסיבות למצבה המטריד של הדמוקרטיה בימינו היא מחסור במסגרות שבהן אנשים יכולים להיות מעורבים מבחינה פוליטית קרוב לביתם ( . ( Ostrander , 2004 , p . 90 שותפויות אקדמיהקהילה מספקות מסגרות כאלה – מסגרות המאפשרות מעורבות יום -יומית של אזרחים . הדגש על ערכים דמוקרטיים בשותפויות האלה מסייע לשנות את מעמד הסטודנטים בהן ממתנדבים הנותנים שירות לקהילה לפעילים למען צדק חברתי , ולהפוך מוסדות להשכלה גבוהה לסוכנים של שינוי חברתי ( . ( Marullo & Edwards , 2000 , p . 911 בארצות הברית מתקיים כבר שלושה עשורים דיון במחויבות האקדמיה לקהילה , והמונחים ׳מחויבות אזרחית׳ , ׳מעורבות חברתית׳ , ׳למידה מבוססת קהילה׳ ו׳שירות לקהילה׳ משקפים משמעויות שונות של המחויבות הזאת . במשך שנים הייתה מקובלת התפיסה של ' לימוד מתוך שירות לקהילה ' ( -service , ( learning אולם משנות האלפיים החלו להתרחק ממונח זה , שיש לו משמעות דתית והוא התפתח בעיקר באוניברסיטאות הקתוליות שנבנו בתוך שכונות מצוקה , כחלק מהאידאולוגיה של שירות בקהילה . אנו משתמשים במושג ׳שותפות אקדמיה - קהילה׳ כדי להדגיש את חשיבותם של יחסי הגומלין ההדדיים והשוויוניים ( reciprocity ) בין האקדמיה לקהילה . הכוונה היא לשותפויות משמעותיות ובנות - קיימא בין חמשת השותפים לתהליך : סטודנטים , מרצים , מוסדות להשכלה גבוהה , ארגוני החברה האזרחית ואנשים החיים בקהילות מודרות . סטודנטים רוב המחקר שנעשה עד כה על שותפויות אקדמיה - קהילה חקר את קבוצת הסטודנטים . מחקרים בארצות הברית מראים כי סטודנטים שהיו פעילים בתקופת לימודיהם הצליחו יותר בלימודיהם וגם לאחר סיומם . להשתתפות בפעילות חברתית במהלך הלימודים הייתה השפעה חיובית על ההישגים האקדמיים , על המנהיגות ועל הביטחון העצמי שלהם , והיא הגדילה את הסיכויים שלהם לבחור במקצוע המערב שירות לקהילה בעתיד . המחקרים הצביעו על חשיבות הדיון הקבוצתי בעשייה החברתית ועל חשיבות מעורבותם של המרצים בתהליך

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help