sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

נושאי הראיונות ותכליתם הוצגו למנהלות לפני שהתקיימו . לעתים המנהלות התבקשו להציג דוגמאות , מסמכים ונתונים התומכים בתפיסתן – לא על מנת לאמת את הנאמר , אלא כדי להעשיר את הדוגמאות התומכות בדברים ולהעניק להם משמעות רחבה . כך למשל המנהלות התבקשו להציג חומרים המשמשים לעבודה עם מורים מתחילים , תיעוד בנושא העיסוק בסוגיית שיעורי הבית , עדויות למפגשים שהתקיימו עם מורים בעקבות ממצאי דוחות המיצ " ב וכן הלאה . המרואיינת עצמה בחרה את הדוגמאות והמסמכים שיסייעו לתאר את סיפורה האישי והמקצועי . המראיינות גילו אמפתיה ועודדו את המרואיינות לבאר ולהרחיב באשר להחלטות , לדפוסי עבודה ולמחשבות שלהן בתפקידן , כמו גם באשר לתפיסותיהן בסוגיות הוראתיות פדגוגיות . בחלק מהמקרים נשמעו קולות נוספים מבית הספר בהקשר של הנושא הנדון . דברי המרואיינות נבחנו וסווגו לקבוצות לפי נושאים ( לעתים הם חולקו לקטעים כדי להקל את קריאת הטקסט ועיבודו ) . לא תמיד אותה החוקרת ערכה את כל הראיונות שעניינם נושא מסוים . חברי הצוות קראו כל מסד נתונים שתיעדו המראיינות , ולאחר מכן ניתחו , פירשו וכתבו את הפרק . בכתיבת הפרק ניתן ביטוי לרב - קוליות העולה מכל אחת מן הפרשנויות אשר נחשפו בראיונות שתועדו ( ג ' וסלסון , , 2015 עמ ' . ( 30 ההשוואה בין סיפוריהן ותפיסותיהן של מנהלות ( בשלושה מארבעת הפרקים בספר יש השוואה בין שתי מנהלות , ובפרק השלישי יש השוואה בין שלוש מנהלות ) סייעה להעמיק בתיאור עולמן וההקשר התפקודי , אך חייבה את חברי הצוות לקבוע אמות מידה הוגנות ומאוזנות להשוואה אשר תבטא הכרה ראויה בפועלן של המנהלות . הפרשנות לדברי המרואיינות ניסתה להתמקד בסוגיות ניהוליות ובהכרעות ( וזאת תוך כדי השוואה בין הרקע של המנהלות ) , כמו גם בהקשר של קיום האינטראקציות בינן לבין חברי הצוות בארגון שהן מנהלות . היכרותן של החוקרות עם מרבית בתי הספר שהמנהלות עמדו בראשם , אפשרה להן לגבש הבנה רחבה של דברי המנהלות ולקבוע את התמות לניתוח ולעיגון הפרשנות בספרות המחקר הרלוונטית . תשומת לב מחקרית הוענקה לצורך להבהיר כי העיסוק בחשיפת עולמן של המנהלות אינו מבטא התמקדות רק במנהלות עצמן ובעולמן הייחודי . תהליך הניתוח והפרשנות ניסה לחשוף את סגנון הניהול ואת דפוסי עבודתן הייחודיים של המנהלות , כיוון שאלה עשויים להיות רלוונטיים לתפיסותיהם ולתפקודם של מנהלות ומנהלים המתחבטים בבעיות ובאתגרים דומים . היכולת לנסח הכללות זהירות שעניינן עבודת הניהול בכלל

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help