sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מקרים כגורמים המעודדים רפלקציה אישית ( cases as stimulants to – ( personal reflection הגברת המודעות העצמית , חיזוק הידע המקצועי , פיתוח הרגלי חשיבה ביקורתיים , קשירת המקרה לרובד תאורטי מכליל אשר רלוונטי לתפיסת התפקיד הניהולי ( כדי לאפשר שינוי התנהגותי רצוי בעתיד ) . אפשרויות ההדרכה הרבות הגלומות בספרות המקרים מושתתות על הצורך ליצור קהילות למידה של מנהלים ומנהיגים ( . ( Cranston , 2009 בקהילות למידה אלו מתקיימים מפגשים קבועים , עובדה המגבירה את תחושת השייכות ואת האמון שהמשתתפים בהם חשים . במפגשים נחשף מגוון של מקרים ודרכי התמודדות , ואלה מסייעים למשתתפים להשתפר במלאכת החינוך , ההוראה והניהול ( . ( Flessa et al , 2010 השיפור הוא בתפיסותיהם , בתעוזתם ובהתמודדותם בפועל של המנהלים אשר משתתפים בקהילות הלמידה , והודות לכך הם יכולים להשפיע על שינוי המציאות הפדגוגית והארגונית שלהם ושל השותפים לפועלם . בעקבות ההשתתפות בקהילות למידה המנהלים מפתחים את יכולתם להנהיג קהילות למידה ואת התרבות הבית - ספרית . קהילות הלמידה בבית הספר תומכות בסגלים החינוכיים הפועלים בו , אלו מבססות את השיח ההתנסותי - רפלקטיבי על אודות הוראה - למידה ומהוות כלי חשוב בתהליכי הצמיחה המקצועיים של הסגלים החינוכיים ( Cranston , 2009 ; Flessa et al ,. . ( 2010 ; Hallinger & Wang , 2015 ; Murphy et al ,. 2006 תיעוד המקרים וביצוע ראיונות עומק כל אחד מפרקי הספר מתבסס על מסד נתונים שנאסף במהלך עשר השנים האחרונות . המקרים המוצגים תוארו במפגשים עם מנהלות ; לכל אחת מן החוקרות היה קשר בלתי - אמצעי ורב - שנים עם המנהלת שהיא ראיינה . הקשרים בין החוקרות למנהלות נרקמו במסגרות מגוונות של פיתוח מקצועי ובקהילות הדרכה ולמידה ( כחלק משותפות אקדמיה - שדה בין בתי ספר לבין המרכז לתכנון לימודים שבמכללה האקדמית בית ברל ) . כל הראיונות נערכו בבתי הספר , הסביבה הטבעית של המרואיינות , והיו בעלי אופי מחקרי - נרטיבי ( ליבליך , – ( 2015 ראיונות פתוחים וחצי מובנים . הראיונות ארכו כמה שעות ( שעתיים עד חמש שעות ); לעתים הראיונות הצריכו שניים או שלושה מפגשים וכללו שיחות פתוחות בין המנהלת לחוקרת . ההיכרות והשיתוף בין המראיינות למרואיינות התבטאו בהקשבה פעילה של החוקרות לתיאורי המנהלות בנושאים שהיוו את מוקד העניין בפרקי הספר ( שם , עמ ' . ( 13

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help