sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

מדריכים פדגוגיים ומפקחים בכירים במערכת החינוך ( Harris , Ballenger , & . ( Cummings , 2015 כוחה של ספרות המקרים הוא ביכולתה להציג תיאורי חיים אופייניים . התיאורים משקפים התנסות ניהולית , חינוכית או הוראתית , והם מעוררים עניין של הקוראים בהתנסויות המתוארות ( Hopkins , Harris , Singleton , & Watts , . ( 2000 ; Hopkins & Jackson , 2003 ליבליך ( 2015 ) מציינת כי עצם הסיפור הוא " דרך טבעית להעניק משמעות למה שאנו חווים בחיינו " ( שם , עמ ' . ( 21 בדרך כלל ספרות המקרים בנושאי ניהול והוראה עשירה בפרטים הרלוונטיים לעולמו של הנמען . היא מתארת את ההקשרים הארגוניים , התרבותיים והחינוכיים של פעילות בית הספר ושל המסגרות הפועלות בתחומו . ספרות המקרים עשויה לעורר חשיבה רפלקטיבית על אודות קשיים , דילמות ולבטים ערכיים ותפקודיים הכרוכים בעבודת הניהול . היא מתארת מגוון של מצבים והתרחשויות בבית הספר ובכיתה הגורמים לעתים לרגשות של תסכול , התרסה וביקורת , ולעתים מעוררים תחושות של גאווה וסיפוק . דומה כי ספרות המקרים היא המפתח להבנת הזהות והתרבות הארגונית של המקום . הבנה זו עשויה לקדם הבניה מחדש של הארגון ( שם ) באמצעות פרשנות של הנעשה בו והענקת משמעות לאלה אשר פועלים בתרבות הארגונית הזו . יאנג ( Young , 2015 ) מציינת כי תכניות לפיתוח מנהלים המתבססות על ניתוח של סיפורי מקרה , מאפשרות למנהלים להתמקד בלמידה ( המנהלים כלומדים ) . סיפור המקרה מספק הזדמנויות ללמידה פעילה , למידה המתאפיינת בבחינה ביקורתית של התנסויותיהם המעשיות של מנהלים . העיסוק בסיפורי מקרה בתכניות לפיתוח מנהלים הוא אסטרטגיית הוראה שמטרתה לעורר חשיבה רפלקטיבית של המנהל על אודות סוגיות רווחות בעבודתו המעשית ( problem - . ( based practice ניתוח סיפורי מקרה בתכניות להכשרת מנהלים ולפיתוח מנהלים משפר את ההבנה של מצבים ספציפיים בניהול , מגביר את המעורבות הפעילה של מנהלים בבחינת מורכבותם של מצבי ניהול ומסייע להתמודד עם בעיות ( באמצעות איסוף מידע , ניתוח ועיבוד של נתונים וצרכים , בחינת תרחישי פעולה מועדפים לפתרון בעיות במערכת החינוכית ובתרבותה הארגונית וכן הלאה ) ( שם , עמ ' . ( x יאנג סבורה כי התהליך מעודד פיתוח מיומנויות ויכולות ביקורתיות בקרב מנהלים , והודות לכך אלה מתמקדים יותר בשיפור המערכת שהם עומדים בראשה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help