sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

מערכתי . לטענתו , המנועים הללו פועלים ישירות לשינוי התרבות הבית - ספרית ומקדמים ערכים , נורמות , שיטות עבודה ויחסים אשר תורמים לגיוס הכוחות ולהגברת המוטיבציה של המורים ליישם את השינויים המבוקשים . מנהלים פדגוגיים מתמקדים בטיפוח הצוות החינוכי בבית הספר ( מורים חדשים וותיקים כאחד ) ומשקיעים בהעצמת תחושת המסוגלות המקצועית של המורים , וזאת על מנת לבסס את יכולתם של אלה להתמודד עם שינויים ואתגרים מורכבים . על המנהלים לרדת לעומקם של דברים , כלומר לאסוף נתונים כדי להבין את פשרם של תהליכים פדגוגיים ושגרות בבית הספר . הם לומדים את התכניות הקיימות ומפתחים מערכי תמיכה יעילים המאפשרים לקדם יכולות של תלמידים . מנהלים כאלה משמשים כמנחים פדגוגיים ומעורבים בהחלטות הוראתיות - פדגוגיות של המורים . הם גם מטפחים קהילות למידה ועבודת צוות , כיוון שאלה מאפשרות לקדם תהליכים של שינוי מערכתי רחב . לפי גישתו של פולן , יישומים טכנולוגיים משרתים החלטות פדגוגיות שנועדו למלא צרכים . אחריותיות אינה יעד בפני עצמו בתהליכים פדגוגיים ; הצלחת תהליכים אלה תלויה במוטיבציה הפנימית של סגל ההוראה לקדם נושאים מרכזיים ( לפי נקודת ראותם המקצועית והפנים - מוסדית ) . מאפיינים דומים מודגשים בספר לומדים מפינלנד : תובנות ממערכת חינוכית מוצלחת ( סאלברג , . ( 2015 בהקדמה לספר זה הרגריבס ( 2015 ) כותב כי החינוך במערכות חינוכיות המקדמות הצלחה מתמקד בקידום מטרות ערכיות בעלות משמעות מערכתית פנימית . נוסף על כך מערכות אלו מתמקדות בקידום יכולתם של הלומדים – לא על מנת לממש מדיניות חיצונית מוכתבת , אלא כתהליך המכוון לצמיחה ולפיתוח עצמי ( שם , עמ ' . ( 15 הטמעת המאפיינים שהביאו להצלחתה של המערכת החינוכית בפינלנד , מצריכה סגנון ניהולי פדגוגי המושתת על חדשנות ועל אחריות קולקטיבית . במערכת חינוכית כזו המנהל והמורים שותפים למטרותיה של קהילת בית הספר , ליעדיה ולדרכי פעולתה בהקשר הלימודי ובהקשר החברתי - ערכי . ספרות המקרים בניהול ובהוראה רקע וחשיבות תיעוד ההקשר שמורים ומנהלים פועלים בו מאפשר ללמוד על אודות דרך עבודתם וסגנון הניהול שלהם . סיפורי מקרה הם אחת הדרכים לתאר צומתי התמודדות והכרעה בניהול בתי ספר ( Flessa , Gallagher - Mackay , & . ( Ciuffetelli Parker , 2010

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help