sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מבוא דליה עמנואל - נוי , כרמלה גינת , עירית דיאמנט על פי התפיסה המוצגת בספר זה מנהלת בית ספר היא בראש ובראשונה מנהיגה פדגוגית ; אשת חזון הרואה בבהירות את היעדים החינוכיים שהיא חותרת אליהם בסבך המציאות . בצד זאת היא אשת מעשה , היודעת להפוך חזון לתכנית פעולה ולפעול באופן משימתי , שקול ושיטתי ומתוך רגישות חינוכית וערכית לשם השגת המטרות החינוכיות המכוונות לצמיחה ולהתפתחות של כל המעורבים . הספר מביא מקבץ של סיפורי מקרה מפי מנהלות מכהנות , חדשות ומנוסות , הפועלות בבתי ספר יסודיים . מקרים אלה מייצגים רק חלק משלל הנושאים והסוגיות הפדגוגיות שמנהלים וצוותים מובילים עוסקים בהם בשגרת עבודתם . זהו אפוא לקט מקרים אחד מבין צירופים שונים שאפשר לתאר מתוך עולמם המורכב של בתי ספר . המנהל ההוראתי - פדגוגי כמוביל שינוי המקדם הצלחה תפיסת המנהל ההוראתי - פדגוגי החלה להתגבש במהלך העשור הראשון של שנות האלפיים , וזאת על בסיס מחקרים קורלטיביים מקיפים שנערכו בסוף שנות התשעים של המאה ה - . 20 ממצאי מחקרים אלה הדגישו את תפקיד המנהל בקידום השיפור באיכותם של תהליכי ההוראה - למידה שמקדמים את ההישגים האקדמיים של התלמידים בבית הספר ( . ( Hopkins & Jackson , 2003 כמו כן הם הדגישו כי מנהלים המתמקדים בבחירת מורים איכותיים ( כאלה שהם בעלי יכולת הוראה גבוהה ומצטיינים בקידום יעדים חינוכיים ברורים , בביסוס תהליכי תמיכה וייעוץ בתחומים פדגוגיים ובהעמקה בתחום הדעת ) , ובד בבד בעיסוק בצורכי הלומדים ובכינון קהילות למידה אשר חותרות לקידום מורים ותלמידים - מנהלים כאלה מצליחים לפתח מנועי הצלחה ושינוי הנדרשים לקידום יעדיו של בית הספר ( . ( Murphy , Elliott , Goldring , & Porter , 2006 פולן ( Fullan , 2011 ) טוען כי ארבעה מנועים חיוניים להצלחתה של המנהלת ההוראתית - פדגוגית לקדם תהליכי שינוי בבית הספר : בניית יכולת ( capacity building ) של מורים ותלמידים , פיתוח איכות קבוצתית , קידום פדגוגי ושינוי

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help