sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מבוא ב "ה לשרגא שלום , זכורים לי מלימודיי במכללה שהסתיימו לפני ארבע שנים , השיעורים שלך . לכן עכשיו , כשאני באה לסכם את מסקנות התנסויותיי הראשוניות בשדה הוראה , אני מפנה את הדברים אליך . כאיש מחקר והגות בתחום החינוכי אולי תמצא בהם עניין , ואולי אפילו יהיה לך מה להגיד לי בתשובה . באחד מהשיעורים העברת לנו שאלון שנוגע ליחסינו למקצוע . זכור לי שאמרת באותה הזדמנות משהו בנוגע לשחיקה העצומה במקצוע , משהו בקשר לזה שמורים רבים פורשים אחרי חמש השנים הראשונות בעבודה . לא קשה לי להבין למה . אני רוצה לספר לך כאן קצת על היחס האישי שלי למקצוע ועל מה שאני רואה מסביבי . במהלך לימודיי במכללה ( אני מתייחסת כאן רק להתמחות אנגלית . ההתמחות השנייה שלי לא רלוונטית ) , בכמה וכמה קורסים הקשורים לדידקטיקה , הדגישו בפנינו את הצורך בהוראה יצירתית . למדתי על שבע ( עכשיו כבר ? 9 ? 8 ) האינטליגנציות של גרדנר . בעבודה המעשית אף קיבלתי משימות להציע שדרוגים לשיעורים שצפיתי בהם על פי מודל האינטליגנציות המרובות . למדתי קורס שלם על הוראת אנגלית דרך משחקים , ועוד קורס על שימוש בספרות ילדים להוראה . בשיעורי ההדרכה לעבודה המעשית הפנמתי את חשיבות הגיוון בדרכי ההוראה , את הפנייה לחושים שונים , את היתרונות שבעבודת צוות , למידה פעילה , פרויקטים וכדו ' . הגישה הזאת להוראה הדהדה לי כנכונה ואמתית . מעבר לכך , מתוך קריאה וחשיבה אישית , הזדהיתי מאוד עם הגישה ממוקדת - הלומד . בשנה א ' קראתי את " חופש ללמוד " של רוג ' רס ומאוד הזדהיתי והסכמתי . ורציתי ליישם . עכשיו , זה לא שאני לא יודעת מה זה בית ספר . זה לא שהספקתי בשנתיים שבין סיום התיכון להתחלת הלימודים במכללה , לשכוח מה טיבה של אותה מערכת שבה ביליתי 12 משנות חיי . אבל נתתי צ ' אנס . חשבתי שאוכל לעשות את זה אחרת . שאבתי עידוד מכך שבמכללה , הן בקורסים והן בעבודה המעשית , היו תכנים ( כנ " ל ) שמאוד הזדהיתי איתם . ( לשם הגינות עלי לציין שההוראה לא נתפסה עבורי לכתחילה כקריירה לחיים אלא רק כאבן דרך . בעז " ה אני עדיין שואפת להמשיך וללמוד תרפיה באמניות , לכשאצליח לגייס את המשאבים בזמן ובכסף . ועדיין , באתי בראש פתוח ועם הרבה רצון , לא במרמור והרגשה של בדיעבד ונתתי לזה . ( fair chance אבל גיליתי , לדאבוני , שלא משנה מה מלמדים במכללות להוראה , בית ספר זה יצור אחר לגמרי . יצור שאותו לא מעניינות כל תאוריות הלמידה בעולם . מעניין אותו שקט תעשייתי ותוצרים שמתבטאים כמספרים על נייר . בוודאי שמת לב לשינוי במינוח שחל בשנים האחרונות בכינויים של אותם מבוגרים שתפקידם לעמוד בכיתות . פעם קראו להם מורים . היום המינוח הרשמי הוא " עובדי הוראה " . זה מינוח שמאוד מייצג בעיני את מה שקורה בשטח .

שאנן : המכללה האקדמית הדתית לחינוך - הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help