sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

לזכר פרופסור אמנון נצר ז "ל אסופת מאמרים זו שעניינה יהדות איראן מוקדשת לזכרו של החוקר הבולט של יהדות זו בדורנו , פרופסור אמנון נצר ז " ל ( , ( 2008 - 1934 שחותמו ניכר במחקרים השונים בקובץ הזה . אל מחקריו של אמנון נצר נתוודעתי לראשונה כתלמיד בראשית דרכי בבית הספר התיכון , עת הציע לי מורי לקרוא בכתב העת פעמים מאמר מאת פרופסור נצר על משה מונטיפיורי ויחסו ליהודי איראן . זה היה המאמר המדעי הראשון שקראתי על אודות יהדות איראן , עם השנים קראתי עוד מאמרים רבים אחרים משלו בתחום , ואלה העשירו את ידיעותיי , את ידיעות כולנו . כעבור שנים , ואני סטודנט באוניברסיטה העברית , היה הפרופסור אמנון נצר למורי . איש מסביר פנים וחייכן היה . בנועם היה מאזין לתלמידים – מתקן , מעיר , מאיר , ותמיד תמיד ברוח טובה , בטעם וברוגע מתוך הקשבה אמיתית , ואחת היא מה הייתה רמתו של הסטודנט . מנהג היה לו לפרופסור והוא עמד לפני הכיתה ובידו עיפרון ארוך , מחודד , להוספת הערה לרשימותיו , גם הערה מפי אחד התלמידים . הוא תמיד היה נכון ללמוד – ומכל אדם . עוד סימל אותו העיפרון בעיני צניעות של אדם , שהכתיבה והמחקר הטהור הם מרכז עולמו . הפרופסור נצר היה מרצה מחונן אך היה גם מורה דרך הדואג לתלמידיו . נצר יזם הקמת קרנות למלגות לתלמידים במוסדות שונים וביקש לתמוך בסטודנטים . כך למשל , ביקש שכל ההכנסות ממכירת סיפרו תאריח ' - י יהוד דר עצר - י ג ' דיד ( היסטוריית היהודים בזמן החדש ) יוענקו לסטודנטים המתמחים במחקר יהדות איראן . בדידי הווה עובדא , ואני יכול לספר למשל על כי חיפש ומצא עבורי מלגות לקראת לימודי התואר השני מתורמים שונים . הוא הציע – כך התברר לי – כי אמשיך את חוק לימודיי בחו " ל , ולימים , זמן מה לפני חזרתי ארצה לאחר סיום לימודי הדוקטורט באוניברסיטת ייל , תיאר לי את המצב באקדמיה בצורה מדויקת , והציע לי דרכי פעולה מעשיות . הוא לא זנח את תלמידיו גם בחלוף השנים ותמיד היה נכון לסייע . כשביקשתי ממנו לקרוא מחקר משלי קודם פרסומו , נענה והשיב לי אותו עם הערות והארות , שתרמו לנוסחו הסופי של מאמרי , ושוב בעיפרון . 1 נצר , א ' , " מונטיפיורי ויהודי פרס " , פעמים , , ( 1984 ) 20 עמ ' . 68 - 55 2 נצר , א ' , תאריח ' - י יהוד דר עצר - י ג ' דיד , הוצאה שנייה , ירושלים : הוצאת המחבר , , 1998 עמ ' . 14

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help