sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

ליצור גשרים בין החוויה הפסיכוטית לבין עולמי כקוראת היו המטפורות השונות ששימשו את מחברי הספרים . הן היוו מעין גשר של מילים שהזמין אותי כקוראת לבקר במקום אחר , זר אך גם מוכר . הן מגלמות בעיני את מאמצם של מחברי הספרים למצוא משמעות בחווייתם , לחשוב על השיגעון באמצעות שפה , וכך להתחיל ולגשר על התהום המפרידה בין שפיות לשיגעון , בין המחבר לקורא . כאשר ניגשתי אל מלאכת הכתיבה של הספר , רציתי לאפשר לקוראי להמשיך ולשמוע את קולם של המחברים ולתת לנרטיבים עצמם את קדמת הבמה . הבחירה הייתה לא לנהל מונולוג על השיגעון , אלא לנסות להיות בדיאלוג עם השיגעון ועם האופנים השונים שבהם הוא מתחבר אל התקופה ואל רוח הזמן . לכן הרגשתי לא פעם שאני בוחרת להעביר את קולי שלי אל הרקע ולתת לנרטיבים השונים לדבר בעד עצמם , בקולם שלהם . עם זאת , בעצם הבחירה לחבר יחד נרטיבים שונים ולארגן אותם על פי רצף כרונולוגי , ביקשתי להצביע על תמות משותפות ולאפשר התבוננות על השינויים שחלו בכתיבה ובייצוגי השיגעון . אפשר לומר שבמידה מסוימת ראיתי את עבודתי כמקבילה לפעולתו של הזקן בחלום , האוחז בחוט ומחט . הפעולה הייתה של חיבור ואיחוי , מעשה טלאים השוזר יחד סיפורים אישיים מתקופות שונות לכדי מארג , שבכללותו מספר סיפור שהוא מעבר לסיפורו של היחיד . אני מאמינה שהשילוב בין הסיפור האישי - האנושי על שיגעון לבין הסיפור ההיסטורי על סכיזופרניה , יאפשר לקורא לנוע בין ממדים אלו ולראות את האדם ואת הסיפור שמאחורי ההפרעה , על רקע ההקשר הרעיוני והקליני שהשפיע על המשגתה . • • • תודתי נתונה לקרן על שם פרופ ' יעקב בהט על הבחירה המרגשת בספרי , וכן להוצאת אוניברסיטת חיפה והוצאת ידיעות ספרים שהפכו את החלום למציאות . לעורך הלשון נועם לסטר ולמגיהה נעמי גליק - עוזרד על עבודתם המדוייקת . ברצוני להודות לפרופ ' יורם בילו על ההנחיה והליווי המסור לכל אורכה של העבודה , ועל היותו מורה לחיים . לד " ר קרולה הילפריך על ההשראה ועל שיעוריה , שפתחו עבורי צוהר לעולמם של מספרים ומספרות בגוף ראשון . לקרן סלינסקי מיסודו של מרכז פרויד לחקר פסיכואנליטי על המלגה שתמכה בכתיבת עבודה זו , שלימים הפכה לספר . לחברי לאורך השנים באוניברסיטה וב - - ISPS ישראל , שהיו קבוצת חשיבה ותמיכה בתהליך הבודד של הכתיבה

משכל (ידעות  ספרים)

הוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help