sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

רגיש את קשריהם , וגם נתן בה ביטוי לאמנותו העזה בכך שחילוקי דעות אינם צריכים לפגוע ביחסי אנוש באשר הם . " באשמתו" הכרתי אותו לראשונה בראשית שנות השישים , באוניברסיטת בר אילן , שאליה הגיע מדגניה ב ' על מנת לשהות במחיצתו של קורצווייל , שהיה כאבן שואבת . לוז היה אז בראשית שנות השלושים שלו , נשוי ואב לתאומות , ומאחוריו קרבות עקובי דם במלחמת השחרור , שבה לחם כמפקד ; אך בהופעתו הפשוטה ונעדרת הגינונים ובחום שקרן ממנו נראה כמדריך צעיר בתנועת נוער . היה זה קורס שנה א ' , שונה מאוד מהקורסים של קורצווייל , אשר בהם למדנו במישור פילוסופי ופולמוסי ונשמנו אוויר פסגות . לוז לימד ספרות כפשוטה : דימוי ומטפורה , אפיקה וליריקה , סיפור קצר ונובלה , מאמר פובליציסטי ומסה ( עד היום אני מצטמררת כשמישהו מבטא ' מסה ' במלעיל …) . היינו קבוצה קטנה ורצינית , וחיבבנו את המורה ( לא חיבה סתמית אלא יותר מכך : חיבבנו והוקרנו אותו כאדם מרתק ) . אלא שיום אחד מישהו הביא לכיתה את חוברת " מולד " שבה התפרסם סיפורו של צבי לוז " הדסה " . זהו סיפור עדין המתאר חלוצה מראשית המאה שלא עלה בידה להשתלב בחברה הקיבוצית . בסיפור נעורים זה מפליא לוז לעשות בשרטוט דיוקן מורכב של אישה שמשחק על הפער שבין מידע גלוי למידע סמוי ; והוא סיפור נוגע ללב המבוסס על דמות אמתית שאותה עדיין זוכרים ותיקי דגניה . לא אשכח איך קראנו אז את הסיפור והתחלנו להתבונן במורה בעיניים אחרות . היום כבר אין עיניו של לוז מסוגלות להתמודד עם טקסטים כתובים אלא דרך עדשות זכוכית מגדלת שאותן הוא שם אחת על

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help