sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

צירוף שונות שבהן , בסופו של דבר ולמרות כל הניסיונות , סוגי המדיה נשארים נבדלים ; יש אף הטוענים שמדובר בהבדל שאינו ניתן לגישור כלל , שתרבות טקסטואלית שונה באופן עקרוני מתרבות ויזואלית ( או פיקטוריאלית ) , משום שתמונות הן תמיד לא - סמיוטיות , ולו באופן חלקי . לסיכום , לפנינו תחום חקר הטרוגני מכל הבחינות . חיבור קצר זה אינו מתיימר לא להציע מין סקירה ממפה כזאת ולא לדון באופן ממצה בשלל השאלות המתעוררות במפגש בין המילולי לוויזואלי ובין הספרות לצילום . מסגרת החיבור שלפנינו אינה הולמת דיון כזה , מטרתו אינה תאורטית או היסטורית , וממילא כבר עומדים לרשות הקורא הרבה מקורות הדנים בנושאים כלליים אלה : אפנה אליהם את הקורא במידת הצורך . לא זאת אף זאת , גם אני ייחדתי ספר לדיון מעמיק בכמה מסוגיות אלה , ובו עסקתי בהיסטוריה של יחסי הציור והשירה בכלל ובמקרה של מסורת השירה האקפרסית בפרט ; שם אמנם הרחבתי בשאלות תאורטיות על היחסים בין המילולי לוויזואלי בכלל . הקורא המבקש ללמוד על עמדותי בעניינים אלה יכול אפוא לעיין שם . 2 ראו Shahar Bram , The Ambassadors of Death : The Sister Arts , Western Canon and the Silent Lines of a Hebrew Survivor , . Brighton , Portland , Toronto : Sussex Academic Press , 2011 גרסה עברית של הספר ראתה אור לאחר זמן : שגרירים אילמים : על היחסים בין שירה לציור בכלל ועל שירתו האקפרסטית של טוביה ריבנר בפרט , תל אביב : הוצאת קשב לשירה , תשע " ד . הספר מציע קריאה צמודה בשיריו האקפרסטיים של טוביה ריבנר : האקפרסיס ( ייצוג מילולי של ייצוג ויזואלי , כגון שירים על יצירות אמנות ) הוא מקרה מבחן הממקד את הדיון ביחסים שבין סוגי הייצוג . מסיבה זו ייחדתי את הדיבור כאן להיבט אחר של שירת ריבנר ולשירים אחרים פרי עטו . עוד ראוי לציין כאן שמלבד הספרים והמאמרים באנגלית , אף בעברית יש שני ספרים שנועדו להציג סקירה מושגית והיסטורית - תרבותית ( של התרבות העברית המודרנית ) ויוחדו לתחום : אבנר הולצמן , ספרות ואמנות פלסטית ( סדרת מושג ) , תל אביב : הוצאת הקיבוץ המאוחד וקרן יהושע רבינוביץ לאמנויות , תשנ " ז ; הנ " ל , מלאכת מחשבת : תחיית האומה -

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help