sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

היא " על קוצים " , כי היא מחכה למנת הריגוש הבאה . תלמידים ישראלים רוצים את המנה הרגשית שלהם כאן ועכשיו . תעזבו דחיית סיפוקים . ידע אנציקלופדי שלא עובר דרך הלב אינו נותר עמם ; אתרי אינטרנט " שכל הידע נמצא בהם " נשארים בגדר אות מתה אם אינם מרגשים את הלומדים הישראלים ומלהיבים אותם . אנשי מסע ישראלי זיהו צורך רגשי זה , ובמשך המסע הם מעוררים רגשות באופן שיטתי . זה מצליח , כיוון שדרך הלב הינה דרך מרכזית שבאמצעותה תלמידים ישראלים מתחברים ל " סיפור " - לסיפור הידע , לסיפור ההיסטורי או לסיפור הציוני . ללא עירור רגשי , תלמידים ישראלים חשים מנותקים , משועממים ומנוכרים . אשר על כן , כאשר ימצא הקורא דיווחים על דמעה ועל התלהבות במהלך המסע , ישית לבו כי מדובר בתלמידים ישראלים שמישהו מצא את הדרך ללבבם . ואת הדרך אל לבם הישראלי של התלמידים מבקיעים מדריכי מסע ישראלי באמצעות פדגוגיה ישראלית . רמזים לה ניתנו בציטוט הפתיחה של האלוף שקדי . במסע מתקיימות למידה בצוותא ; למידה בגובה העיניים ; למידה מלב אל לב ; למידה פתוחה ושוויונית ; למידה סוקרטית , שבה שואלים ופותחים ולא סוגרים בדוגמטיות ; למידה - או חיבור - דרך ארץ , כמו שאומר הלוגו של מסע ישראלי . ואמנם , יש משהו באופן שבו בנו מתכנני מסע ישראלי את ששת ימיו - משהו באופן שבו מתנהלים מעגלי השיח , משהו ביקיצה בבוקרו של יום , על טקסט ב " נץ קפה " , ומשהו באופן שבו חותמים את היום ברפלקציה - משהו שם נעשה באופן ישראלי מאוד . מדובר בפדגוגיה מקומית , ייחודית , שנותנת מענה , כאמור , לאופיים הסגולי של תלמידים ישראלים . מדובר בפדגוגיה ששורשיה מצויים בתרבות הישראלית הפלמ " חאית - כזו שבה יושבים במעגל ומספרים צ ' יזבטים ; כזו שאין בה מפקד ופקודים , שאין בה היררכיה , סדר ומשמעת נוקדנית ; זו פדגוגיה שאין בה " פתרון בית ספר " ידוע מראש או תשובה אחת נכונה . אדרבה , במסע כל התשובות נכונות , כל הזהויות אפשריות ; העיקר שתלמידים יבחרו את דרכם מתוך מודעות . פדגוגיה זו נותנת מקום רחב לדעות מגוונות ואף מנוגדות של תלמידים והיא יוצרת סוג של דיאלוג בלתי - כוחני - שבו גם תלמידים שקטים או דחויים משמיעים לפתע את קולם ומתגלים , לעתים עד כדי סיפור

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help