sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

בשבילי זה היה יום שישי בצהריים , באכסניה בירושלים , בכניסת שבת , המדריכה הביאה סוכריות . את האמת אני אגיד לך , נתתי סוכריות לילדים שבכלל לא הכרתי . אתה מכיר אותם במהלך המסע ואתה מספר להם דברים על עצמך והם מספרים לך דברים על עצמם , ונוצרות שם נקודות חיבור , המון נקודות חיוביות . סתם דוגמה אני אגיד לך . אני ימני בדעות שלי , אז בא יושב איתי בקבוצה מישהו ערבי . המסע הזה לימד אותי , שזה לא משנה אם הוא ערבי או מה , זה שינה את תפיסת העולם שלי . היום אני רואה אותו בצורה שונה . שקודם אני רואה אותו כבן אדם ואחר כך אני רואה אותו כדבר אחר . תיאורים כגון אלה עלו במחקר על מסע ישראלי שוב ושוב ושוב , מפי תלמידים , מורים ומנהלים . ספר זה מספר את סיפורו של מסע ישראלי מנקודת ראות מחקרית וחינוכית . הוא מבוסס על מאות שיחות עם נערים ונערות , עם צוותי מורים ועם מנהלי בתי ספר תיכונים בכל הארץ ועל משובים שמילאו אלפי בני נוער לפני המסע ואחריו ( כל הפרטים על המחקר מופיעים בנספח ) . צוות המחקר בחן על בסיס מידע נרחב זה את מאפייניו של המסע ואת השפעותיו על התלמידים . הוא התמקד בניתוח הפדגוגיה הסגולית שלו , שאותה נכנה כאן בשם " פדגוגיה ישראלית " , ואפיין את מודל הישראליות שהוא מציע למשתתפיו , כמו את הדילמות של המסע שבין אחידות לייחודיות . מכלול העדויות ממחיש , כי עמותת מסע ישראלי הצליחה לפצח שני היבטים הקשורים באופן הדדי . היא פיצחה " מה עובד " על בני נוער ישראלים או זיהתה מהו הצורך שלהם בלמידה משמעותית ; ובמקביל פיתחה מענים פדגוגיים ייחודיים , המניעים בני נוער ישראלים ללמידה בלתי - פורמלית , שמרביתם טרם התנסו בה . להלן נדון בשני היבטים אלה בזה אחר זה , אולם מכלול הספר כולו מכוון לפענחם . הדיון הקצר שלהלן , אם כן , הוא בגדר מתאבן לקראת המנה העיקרית . ראשית , אם כן , " מה עובד " על בני נוער ישראלים ? מה יוצר אצלם מוטיבציה ומה משנה בהם את הציניות של גיל ההתבגרות , את הביקורתיות , את הזלזול

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help