sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

עם תום ההכנות , הם נרגשים ונלהבים , אך גם מעט חוששים - מה צפוי לנו ? מה נמצא ומה נגלה ? האם נעמוד באתגרים ? האם נכיר חברים חדשים ? האם נהיה שונים כשנשוב בעוד שבוע ? מה נספר להורים ? מה יגידו עלינו המורים ? בעוד השאלות מהדהדות בראשם , דלתות האוטובוס נסגרות , האורות כבים , ומסע ישראלי יוצא לדרך . והם שבים בתום שבוע . וכשהם שבים , הם תלמידים שונים - מי מעט , מי הרבה . כך או כך , בתוך שישה ימים מחולל מסע ישראלי סדרה של חוויות מפתח חינוכיות ותמורה משמעותית בזהות התלמידים המשתתפים בו . התלמידים חוזרים אל שגרת בית הספר וגיל ההתבגרות , אך מעתה הם עושים כן עם תובנות בהירות לגבי ישראל וישראליות , לגבי מחויבותם לחבריהם , לקהילתם ולחברה בכלל , והם חשים מחוברים יותר לארץ , לציונות ולמדינה ( אריקסון , . ( 1998 ואמנם , מסע ישראלי מחולל בתלמידים מה שבספרות מכנים " חוויית מפתח " חינוכית - קרי , חוויה עצימה מבחינה זהותית , רגשית והכרתית , שמותירה את חותמה גם זמן ניכר לאחר התרחשותה ( יאיר , . ( 2006 המסע עושה זאת בזכות פדגוגיה סגולית שאנשיו פיתחו בעשור שבו הוא פועל . פדגוגיה זו מפתיעה , כיוון שהיא עצמה ישראלית מאוד ואף היא מייצרת , בתורה , חוויה אינטנסיבית של ישראליות . כפי שיתחוור בהמשך הספר , מדובר בפעילויות שבית הספר התיכון אינו מקיים ברגיל , וגם הטיולים השנתיים של תיכונים רבים בישראל אינם פועלים כפי שפועל מסע ישראלי . אכן , מסע ישראלי מיוחד בדרכו משום שהוא מיוחד בפדגוגיה שלו . בדיוק מסיבה זו הוא גם מיוחד בהשפעותיו . עדויות מגוף ראשון מעידות על חוויית המפתח שמחולל המסע בתלמידים ובתלמידות . לדוגמה , תלמידה מבית ספר תיכון במרכז הארץ סיפרה על עצמה : " אני מה זה לא הייתי אוזן קשבת וסובלנית , אמרתי שאני לא אוהבת אנשים . סתם . ואחרי המסע נהייתי יותר אוהבת וסתם מוציאה את שנאת החינם הזאת . יותר סובלנית , יותר עם רגליים על הקרקע ולא כמו איזה טינאייג ' רית עצבנית . " חברתה לכיתה הסכימה והוסיפה שהמסע גרם לה לשנות אפילו את יחסה לבית הוריה : " אני חושבת שזה גם קודם כול חיזק את הזהות שלי כחלק מהכיתה , אני מרגישה יותר ביטחון , יותר פתוחה , יותר

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help