sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

על חרטתן שהפכו לאימה וֹ ת , ואחרות ביקשו לחשוף ( סוף - סוף או שוב ) רגשות בלתי - מדוברים שלרוב נוטים להישמר מאחורי דלתיים סגורות . הדיונים הסוערים הללו - על חרטה ובאמצעות דיבור על חרטה - הדגישו שוב שאנחנו ניצבות מול מנעד רגשות שמייחלים לזכות ליחס . הדיון הבהיר שמשהו עדיין חסר ; משהו עדיין ממתין על קצה הלשון להיאמר ולהישמע . כל שנכתב לעיל הוא שהוביל אותי מלכתחילה לערוך את המחקר שיפנה לראשונה מקום לעמדה הרגשית של חרטה על אימה וּ ת ; וכך , בין השנים 2008 ל 2013 - שוחחתי עם עשרים ושלוש נשים מקבוצות חברתיות שונות , חמש מהן סבתות , שמתחרטות על כך שהפכו לאימה וֹ ת . בספר זה אני משרטטת את הנתיבים השונים שעליהם הן צעדו לחיקה של אימה וּ ת , פורשת את המתרחש בעולמן המחשבתי - רגשי בעקבות לידתם של בנותיהן ובניהן , ועוקבת אחר התחושות שמלוות אותן בקונפליקט שמתקיים בין משאלתן להיות " לא - אמא - של - אף - אחד " לבין עובדת היותן אימה וֹ ת לילדות ולילדים . נוסף על כך , אני מתחקה אחר האופנים שבהם נשים שהשתתפו במחקר מכירות בקונפליקטים הללו ומתמודדות עמם . אולם הספר אינו מבקש רק להכיר בקיומה של חרטה על אימה וּ ת . התמקדות שכזאת תפטור בקלות רבה מדי את ההיבט החברתי שבעמדה רגשית זו . אם נתייחס לחרטה כמעידה על כישלון פרטי של אשה להסתגל לאימה וּ ת , שבגללו עליה להתאמץ יותר , אזי ניוותר אדישים לאופנים שבהם חברות מערביות רבות נוהגות בנשים , או ליתר דיוק - מפקירות נשים , כשהן מסירות מעצמן אחריות לשידול המסיבי שהן עצמן מפעילות כלפיהן להפוך לאימה וֹ ת ולהשלכותיו של שידול זה . נוסף על כך , אם נתייחס לחרטה - שמגשרת בין הממשי למדומיין ובין עבר , הווה ועתיד - רק כאל עמדה רגשית סוררת שיש להוקיע , בין היתר * הספרות בתחום מחלקת בין רכיביה הקוגניטיביים של חרטה ( היכולת לדמיין , היכולת לזכור , היכולת להשוות והיכולת להעריך ) ורכיביה הרגשיים ( צער , אכזבה , יגון וכאב ) . בעקבות החוקרת ג ' נט לנדמן ( ראו הערה , ( 28 שהציעה להתייחס לחרטה כאל חוויה שרכיביה הקוגניטיביים והרגשיים זולגים ומתמזגים זה בזה לכדי מחשבה רגשית או רגש מחושב ( felt › reason / , ( reasoned › emotion ומשום שכמוה אני סבורה שדיכוטומיה שמעמידה היגיון מול רגש היא כוזבת בעיקרה משום ששיפוט לעולם לא יהיה נטול רגש כשם שרגש לעולם אינו נטול שיפוט   - אני מתייחסת לאורך הספר לחרטה כאל עמדה רגשית .

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help