sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

מבוא " אם הייתי נותר עם דולר אחד בכיס , הייתי משקיע אותו ביחסי ציבור " . ( ביל גייטס , מייסד מיקרוסופט ) יש להם תארים וכינויים שונים , אך כולם ממלאים תפקידים במערכת גדולה אחת . מכנים אותם " יועצי תקשורת " , " מומחי תדמית " או " דוברים " , אך בעצם כולם עוסקים ביחסי ציבור . ובעידן המודרני אי - אפשר עוד להתעלם מהחשיבות של יחסי הציבור ומהמקום המרכזי שהם תופסים בכל עשייה פוליטית , כלכלית וחברתית . אך מה הם למעשה יחסי ציבור ? על שאלה זו יש תשובות רבות ומגוונות ; ההגדרות המוקדמות של העיסוק הדגישו בעיקר את חשיבות הקשרים עם העיתונות , שבאמצעותה פורסם המידע לציבור , בעוד שהגדרות עדכניות יותר מדגישות את חשיבות יחסי הציבור בפיתוח ובטיפוח יחסים עם הקהילה ועם קהלי היעד . בראשית העשור השני של המאה העשרים ואחת אימצה האגודה האמריקאית ליחסי ציבור הגדרה חדשה של העיסוק , שהיתה מבוססת על מחקר ועל משאל בינלאומיים , ולפיה " יחסי ציבור הם תהליך של תקשורת אסטרטגית הבונה יחסים הדדיים ומועילים בין ארגונים ובין הקהלים שלהם " . השורשים של יחסי הציבור נטועים עוד בעת העתיקה , כאשר שליטים הבינו את חשיבות המוניטין והתמיכה הציבוריים ופעלו להאדרת שמם באמצעות בניית מבנים מפוארים , או שהנפיקו מטבעות שעליהם התנוססו דיוקנאות של עצמם . עם המצאת הדפוס במאה החמש - עשרה והתפתחות העיתונים נוצרו הכלים להעברה מהירה ובו - זמנית של מסרים לציבורים נרחבים . בשלהי המאה התשע - עשרה ובראשית המאה העשרים כבר החלה להתגבש ההכרה , בקרב

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help