sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

הקשיחה והדווקאית של משרד החינוך , המעדיף את הטופס על פני האדם ואת הרשימה על פני התלמידים , גורמת לפגיעה קשה באמון הציבור והתלמידים במערכת״ , נכתב בעתירה . באחת נפרצו הסכרים וזרם של תלונות שטף את אגף הבחינות . בדיקה מעמיקה של אחדות מהן העלתה אל פני השטח עובדות מצערות : תלמידים לקויי למידה שלמדו במסגרות החינוך של משרד העבודה והרווחה לא היו זכאים להתאמות הנדרשות להם בבחינות , והעולים החדשים לא זוכו בתוספת הנקודות ו / או ההקלות המגיעות להם , במוסדות החינוך שבפיקוח משרד החינוך . והיכן שוויון ההזדמנויות ? לא תוכניות לימודים ולא שינויים במהות הבחינות עמדו במוקד הרעש , כי אם קיפוח טכני לכאורה הוא שהצית את המדורה הגדולה שהגצים שלה מצאו ביטוי גם בתקשורת . קיפוח זה , בנוסף להשלכות הפיגוע הטרגי והטראומטי שאירע באחד ביוני 2001 במתחם " הדולפינריום " בתל - אביב חייבו אותי מיידית להציב ״סייסמוגרף פגיעה בתלמידים״ ועיצבו את אדני מסילת פעילותי כמנהלת אגף הבחינות . היחיד והכלל - ניהול מנגנון אדיר בהיקפו הכרוך בביצוע בחינות הבגרות , ובה בעת ראיית הפרט - האחד . על תשתית תובנות ראשוניות הנוגעות לחיוניות שבשילוב בין השניים נבנתה , הורחבה , הועמקה והתעדנה התורה שלאורה הלכתי ושאותה השתדלתי להטמיע בקרב סגל עובדי האגף לבחינות . ״מכל הבחינות״ כתוב בפשטות רבה , נרטיבית , המשלבת בין חוכמת העשייה , סיפור החוויה האישית שלי ובין התבוננותי הביקורתית על הנעשה בתקופה של שינויים תפיסתיים וארגוניים במערך בחינות הבגרות שהתרחשו בשנים . 2010 - 2001 הסגנון משקף את מבטי מבפנים כמשתתפת הנוטלת תפקיד מרכזי בניצוח על המשימה האחראית ( נהגתי להתלוצץ ולומר : " כל מה ששורש מילתו ב . ח . ן נופל לי על השולחן " ) , וכן את נקודת מבטי כעדה חיצונית הצופה בהתנהלות השחקנים שאני מכירה מקרוב : קובעי מדיניות , מנהלי בתי הספר והתקשורת . בחרתי לספר את התפתחות הדברים בסדר כרונולוגי , כיוון שהאירועים שעיצבו את דרכי והסוגיות החברתיות שבמוקד טיפולי קשורים קשר הדוק לזמן , למקום ולמציאות . גם אם לפרקים נאלצתי לסטות ולשלב לצד הנושאים המרכזיים טבעות נוספות , הרי שהמתווה בעינו עומד . המקרים המתוארים בספר מתבססים על אירועי אמת , אך השמות המוזכרים בהם , בדויים . הפרק הפותח " משהו על הבגרויות " מסביר את יעודה של בחינת הבגרות כסיכום שלב החינוך , ככרטיס מיון ללימודים במוסדות להשכלה גבוהה וללימודים

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help