sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

הקדמה " מכל הבחינות " מציג תקופה מיוחדת ואינטנסיבית מאוד בציבוריות הישראלית ובאופן השפעתה על מערכת החינוך ובעיקר על בחינות הבגרות . האירועים המתוארים בספר , שתחילתם ביוני 2001 בפעולת הטרור הקשה ב " דולפינריום" בתל - אביב וסיומם במבצע הצבאי " עופרת יצוקה " בשנת , 2009 שופכים אור על תופעות חברתיות הנובעות מן היחס להישגים בבחינות הבגרות וממיקומה של תעודת הבגרות בחברה הישראלית . תעודת הבגרות היא תנאי בסיסי להשתלבות בעבודה ובאקדמיה , אך לאורך שנים ארוכות רק אחד מכל שני תלמידים מצליח להשיגה . גם בערים העשירות והמבוססות חלק מהתלמידים מסיימים את הלימודים במערכת החינוך ללא תעודת בגרות , ובשל הפערים העצומים בהישגי התלמידים בישראל , ביישובים העניים רוב התלמידים מסיימים את הלימודים ללא התעודה הנכספת . צעדים הננקטים בידי המשתתפים במרוץ להשגת התעודה העלו בי תהיות ושאלות נוקבות באשר לגבולות הנכונות לפעולה ומחירה , כמו : שימוש באיומים תכופים בפנייה לערכאות שיפוטיות , אלימות מילולית , תובענות , זילות במשאבים ציבוריים , העתקות , אבחונים בלתי נחוצים ועוד . הספר נועד לשותפים למרוץ - מערכת החינוך , רשויות מקומיות , מנהלים ומורים , הורים ותלמידים ועוד - וכן לחוקרים בשדה החינוך , מרצים בבתי הספר לחינוך ומדיניות ציבורית במוסדות להשכלה גבוהה , ולכל מי שמבקש להכיר ולהבין את מערך בחינות הבגרות . נכנסתי לתפקידי כמנהלת אגף הבחינות , בעיצומו של מועד קיץ תשס״א ( 2001 ) נוכח פרסומים כגון : 10 " באטימות לפקידים של משרד החינוך״ ( "ידיעות אחרונות " , 10 . 6 . 2001 ) רשת ״עמל״ עתרה לבג״ץ בשמו של תלמיד , לאחר שבית הספר השמיט בטעות את שמו מרשימת הניגשים לאחת הבחינות , והמשרד מטעמיו סירב לתקן את הטעות בטענה ש״הדבר משבש למשרד את העבודה״ . ״עמדתו

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help