sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:

הגוף המכוסה חושף יותר מאשר מודל העירום או שמא הוא מהווה מכשול בידי האמן ? בסדרה אחרת , עונות , מציבה אלמוג את הנשים בחוץ . מחד גיסא הן נוכחות , חזקות ויציבות , מאידך גיסא – אפשר להתעלם מהן , שכן הן משתלבות בנוף . אלמוג מזהה שוויון בין נשים בתרבויות שונות , הנתונות ללחצים של שליטה חברתית / דתית . הן מודרות ומוגבלות , והיא מנסה להשיבן לתודעתנו . התצלומים מוצגים על גבי ארגזי עץ , שעל אחדים מהם מודפס הכיתוב " שביר " . הארגזים ערוכים בקבוצות , כאילו מוכנים למשלוח , ואולי יש בכך רמז למעמד האישה כבעיה אוניברסלית , אולי עדות להחפצתה באמצעות הפיכתה לאביזר הניתן למשלוח , ואולי – לסחר בנשים . בתערוכה הקבוצתית " אדם : זכר ונקבה ברא אותם " ( אוצרת : רבקה בקלש ; משתתפים : נחמה גולן , אפרת נתן , הילה בן ארי ומיכה אולמן ) במוזיאון ארצות המקרא , נעשה ניסיון לאחד ולטשטש את הגבולות בין המינים . מול המבט הגברי , שמציע מיכה אולמן , מוצבת אמירה של אמניות נשים , אחת מהן , גולן , באה מן העולם הדתי , ושתי האחרות מרקע חילוני קיבוצי . כולם גם יחד מנסים להציע קריאה מחודשת של העבודות מתוך נקודת מוצא של הפסוק " בצלם אלוהים ברא אותו , זכר ונקבה ברא אותם" ( בראשית א ' , כ " ז ) . האוצרת מתווה קשר בין תצוגת הקבע של המוזיאון , העוסקת בעולם התנ " ך , לבין נושא התערוכה . אולמן בעבודתו מי מה " חופר " שוב בחול . משטח העבודה , בגודל מיטה כפולה , ממולא באדמת חמרה אדומה ( בריאת האדם מן האדמה ) , ובה פעורים חללים הרומזים להימצאותם של גבר ואישה , זאת בהקשר לנאמר בתפילת הבוקר : " אשר יצר את האדם בחכמה , וברא בו נקבים נקבים , חלולים חלולים " . גישה דומה ניכרת גם במקבץ עבודותיה של גולן . בעבודה שירתה אמונתה , למשל , היא משתמשת בביטוי " תורתו אומנותו " , ומתייחסת בהתרסה לביטוי " קול באישה ערווה " . העבודה היא מעין יציר כלאיים בין שולחן לימוד בישיבה לבין כלי פריטה . בנוסף מציגה בקלש שוב עבודות מסדרת הגופיות של אפרת נתן , רפרודוקציה ומתנת חתונה . כפריט לבוש , שנועד הן לבנים והן לבנות , מעידה אבנר שר , 950 ממ " ר : טופוגרפיות חלופיות , , 2017 מיצב תלוי מקום : חריטה , גילוף וצריבה על לוחות שעם ועץ , מתוך התערוכה " אבנר שר : טופוגרפיות חלופיות " ( אוצרת : סמדר שפי ) , מגדל דוד – המוזיאון לתולדות ירושלים , במסגרת " קווי פרשת מים : הביאנלה של ירושלים , " 2017 צילום : שהם אפרתי Avner Sher , 950 sq . m :. Alternative Topographies , 2017 , site - specifi c installation : engraving , carving , and scorching on cork and wood , " Avner Sher : Alternative Topographies " curator : Smadar Sheffi ( , ( Tower of David Museum of the History of Jerusalem , as part of " Watershed : The Jerusalem Biennale 2017 , " photo : Shoham Efrati

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help