sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:

מים רבים על הביאנלה השלישית של ירושלים לאמנות יהודית עכשווית ע ל י ז ה ק נ ר - ב צ ל א ל תערוכות ___ ירושלים קווי פרשת מים : הביאנלה של ירושלים 2017 חללים ואתרי תצוגה שונים ברחבי העיר ירושלים 16 בנובמבר 1 – באוקטובר 2017 יוזם ומנהל הביאנלה : רם עוזרי מטרתה של הביאנלה לאמנות יהודית עכשווית , כמצוין באתר האינטרנט שלה , הוא " לקדם אמנים ואוצרים מקצועיים , הפעילים בשדה האמנות העכשווית , ובעבודתם יש נגיעה לעולם התוכן היהודי ... " , והיא " רואה את ירושלים כמרכזו הטבעי של שדה ייחודי זה " . הביאנלה הנוכחית מתייחסת למקומה הטופוגרפי של ירושלים כנקודת מוצא לאופייה המיוחד מבחינה חברתית , תרבותית ודתית . הנושא הנבחר , " קו פרשת המים " , הוא הגורם הקריטי , האלמנט המחלק ומפצל , המייצג את מיקומה של ירושלים . הקו הפיזי הוא גם קו מטאפורי , המהווה מעין אבן בוחן להתבוננות בסוגיות הטעונות שמעלה המקום . בנוסף מסמן הביטוי אירועים חשובים , ששינו את פני היסטוריה , שהם מעין קו הפרדה בציר הזמן . כך ניתנת האפשרות להרחיב את היריעה אל מעבר לנושאים בעלי תוכן יהודי . מגוון התערוכות , הפזורות על פני שמונה אתרים בעיר , נוגעות בנושאים הנעים בין האישי והיהודי לאוניברסלי ולחילוני . תערוכתו של אבנר שר , 950 " מ " ר : טופוגרפיות חלופיות " ( אוצרת : סמדר שפי ) , במוזיאון מגדל דוד , מתייחסת באופן ישיר הן למבנה והן לטופוגרפיה של ירושלים . המוזיאון מרובד באזכורים מתקופות שונות , המייצגות את תולדות העיר . שר מוסיף נדבך נוסף בהציבו מבנה חדש , זמני , ברום המרפסת , הצופה לעבר העיר החדשה . המבנה אמנם מודרני , אך משולבים בו אלמנטים , הלקוחים ממקדשים עתיקים , כמו שני האובליסקים בכניסה , הקרויים בפיו " עץ החיים " ו " עץ הדעת " , ורומזים על יכין ובועז , שני העמודים שניצבו בחזית המקדש . ב " משכן " זה , הנראה מבפנים גם כמו סוכה , מוצגות שתי סדרות של עבודות , מפות ירושלים , המבוססת על מפות עתיקות , וספוליה ( , ( Spolia מונח לטיני , המציין שימוש משני בחלקי בניין . העבודות מתייחסות לרצף הבלתי פוסק של בנייה והרס בירושלים , הנובע , בין היתר , מן המאבק הבין - דתי . שר בחר לעבוד בשעם , קליפתו החיצונית של אלון השעם , העובר במהלך חייו טראומות דומות לאלה שעברו על העיר . אחת לתשע שנים מסירים את קליפתו , והוא שב ומשתקם . קליפת העצים טומנת בחובה את סוד גילם , ואפשר לראות בה שיקוף לסטרטיגרפיה של ירושלים . על הקירות , לאורך כל המסלול , מהכניסה למוזיאון ועד ל " היכל " , שתולים מעין פתקים , פיסות שעם צבועות באדום , ועליהן כתובות משאלות בשפות שונות . המבנה על שני עמודיו צבוע באדום , ספק צבע בגדי הכוהנים , ספק צבע דם הקורבנות . שר כינס למתחם המצומצם של המוזיאון את כל הרגשות והרגישויות , את הזיכרונות , האסוציאציות וההתנגשויות של האגן הקדוש . שם התערוכה רומז על התחום המצומצם שהנו המוקד להתרחשויות הדרמטיות . תערוכתה של לילי אלמוג , " מרחב פנימי " ( אוצרת : אילת ליבר ) , אף היא במוזיאון מגדל דוד , חבויה בחלל סגור ומרוחק בקצה מתחם המוזיאון . החלל הנסתר מן העין הוא אנלוגיה לנשים , שאלמוג מייצגת : דוגמניות לבושות צ ' אדור , שלדמותן אנו מודעים אך ורק על פי תנוחת צלליתן או על פי ההקשר שבו הן מצויות . בסדרה חדר רישום צולמו הדוגמניות בסטודיו של אמן . הניגוד בין רישומי העירום התלויים בסטודיו לבין דמות האישה הנסתרת מעורר מחשבה . לעתים היא נראית יושבת ליד כן ציור ריק , שעליו אין כל זכר לפעולת הרישום . האם

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help