sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

בכיתה . לשם כך התמחיתי בשיטות הוראה מגוונות ודיפרנציאליות , הבאות לשרת את כל סוגי הלומדים בכיתה . במשך כל אותן השנים נהניתי מאוד מעבודתי וחוויתי רגעי סיפוק רבים . במשנה במסכת אבות פרק א ' כתוב : " והעמידו תלמידים הרבה . " לא פעם שאלתי את עצמי מדוע בחרו חכמי המשנה דווקא במילה להעמיד ולא במילה ללמד . את התשובה לכך למדתי במהלך השנים מתוך העשייה החינוכית . בהעצמתו של התלמיד יש שתי פנים - הפן הלימודי של הקניית מיומנויות וידע , והפן הרגשי של חיזוק תחושת המסוגלות ותחושת הביטחון הבסיסי של הילד כלומד . כשהמורה ממוקד בשתי הפנים האלו גם יחד , הוא אינו רק מלמד אלא הוא זה ש " מעמיד " את התלמיד על רגליו כך שיוכל בהמשך ללמוד בכוחות עצמו כל דבר שיבחר . השראה גדולה למתן מענה רגשי הולם לתלמידים ש " נופלים " תוך כדי הלמידה קיבלתי מקריאת ספריה של הסופרת האמריקאית טורי היידן . היידן , שהתמחתה הן בחינוך מיוחד והן בפסיכולוגיה חינוכית , לימדה ילדים בעלי בעיות רגשיות . בספריה היא משתפת את קוראיה בשיטות פדגוגיות שהשתמשה בהן ומתארת את התמיכה הרגשית שנתנה לילדים שנפשם הצעירה חוותה פגיעות קשות . כתיבתה של היידן חושפת בפני הקורא גם את עולמה הפנימי כמבוגרת אחראית , המושפעת אף היא מסיפוריהם הקשים של הילדים וקוטפת פירות של סיפוק מהעשייה המסורה . קריאת ספריה העלתה גם בי את הרעיון לכתוב ספר המשלב חומרים פדגוגיים עם סיפורים מעניינים של תלמיד ַי , תוך כדי שיתוף הקוראים Torey Hayden , Just Another Kid ) 1988 ;( Murphey ' s Boy ) 1983 ;( Ghost Girl . 1 . ) 1991 ( , Avon Books : Imprint of HarperCollins Publishers

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help