sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

בטוחה שאני באמת זוכרת אותו , אלא שהורי דיברו בו רבות בכל מיני הזדמנויות . לדבריהם , הוא עשה לי " צרות " : הוא לא תמיד הקשיב , לא תמיד ביצע את המשימות שהטלתי על התלמידים , והוא היה מנסה להרגיז אותי בשטויות שלו . כשפקעה סבלנותי , הייתי מעמידה אותו ברוב סמכות בפינה , והוא היה מקבל על עצמו את הדין ברצינות גמורה . כך מספרים . אמי מספרת כי סידני חשש מאוד שמא ארחיק אותו מהכיתה שלי , דבר שעבורו היה הפסד גדול . הישג משמעותי למדי למורה בת חמש שנים בלבד . אל אותה אהבה טבעית וראשונית הצטרף גורם נוסף שהוביל אותי להתמקצע בהוראה לילדים עם לקויות למידה . בהיותי בת כמעט שנתיים הצטרפה לעולמי אחותי מיכל , שאובחנה בילדותה כילדה עם לקויות למידה , מושג שרק נבט בראשית שנות השישים . הורי המסורים חיפשו עבורה מענה והפכו כל אבן כדי לסייע לה לממש את יכולותיה על הצד הטוב ביותר . הם היוו עבורי דוגמה להכלה ולקבלה תוך כדי עשייה ללא לאות . כך יצא ש " התמחיתי " בתחום זה עוד משחר ילדותי , אולי בעל כורחי . בהיותי קטנטנה נחשפתי למושגים כמו דיסלקציה , דיסגרפיה , דיסקלקוליה , קשיי שפה ומוטוריקה והכרתי את כל סוגי המטפלים , כגון מרפאה בעיסוק וקלינאית תקשורת . בחוכמתם הרבה הפכו אותי הורי לחלק מהמערך המסייע והתומך באחותי , והיה זה אך טבעי שלימים אבחר בחינוך המיוחד כתחום ההתמחות שלי . במשך יותר משלושה עשורים עסקתי במלאכת ההוראה כשבמרכזה אותה אוכלוסייה מתקשה . פגשתי ילדים מיוחדים שנגעו בי ותרמו רבות לחיי . בתחילת דרכי הוצאתי את אותם הילדים מכיתות הא ֵם שלהם והשתדלתי לתת מענה אישי לקשייהם , ובהמשך בחרתי ללמד כמורה רגילה תוך מתן מענה מתאים לשונות של כלל התלמידים

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help