sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

המודרניות בעם היהודי , כולל החרדיות , מזה , הציונות , מזה , וחכמת ישראל המודרנית ) מדעי היהדות ( מזה . באותה מידה שגויה גם קביעתו של צימרמן שיהודי גרמניה לא התגוננו מפני המתקפה הנאצית באמצעים שעמדו לרשותם . הם חיפשו דרכי מילוט והצלה והפגינו את גאוותם ביהדות הסגולית - הומניסטית , שאליה חזרו בתשובה . כך ראו את עצמם כמייצגי האנטי - תזה לנאצים ולנאציות , ובתור שכאלה אכן גם כמייצגי הגרמניות האמיתית שהנאצים עיוותוה . אנשי רוח יהודים גרמנים , נרדפי האנטישמיות הגרמנית וניצולי השואה , כבובר , בק , השל , שטראוס , גוטמן , שלום , ברגמן , סימון , קורצווייל ורבים אחרים , הם שהרימו מחדש בזמן השואה ואחריה את דגל הנבחרות הרוחנית ההומניסטית - אוניברסלית של העם היהודי , למען שיקומו ושיקום שליחותו האוניברסלית לכל העמים . המאמר התפרסם לראשונה בכתב העת של האיגוד העולמי למדעי היהדות : ' מדעי היהדות ' , גיליון מס . , 50 תשע " ה . גם המסה התשיעית : ' הסכסוך היהודי - פלשתיני - האמנם סימטריה ? ' נכתבה כביקורת על ספר . הכוונה לספרו של הלל כהן ' תרפ " ט , שנת האפס בסכסוך היהודי - ערבי ' , ] הוצאת כתר , 2013 [ הסוגיה הנידונה בספר , ובמסה שלי , היא הסכסוך היהודי - פלשתיני סביב שאלת זכות העם היהודי לשוב לארצו אחרי אלפיים שנות גלות , ליישבה ולהקים בה את מדינתו , מול זכותו של העם הפלשתיני שישב בה דורות . הלל כהן רואה במאורעות תרפ " ט את ראשית המלחמה בין האומה הפלשתינית ללאומיות היהודית - ציונית . מטרתו היא למצוא לסכסוך העקוב מדם פתרון צודק . כבסיס לפתרונו הוא מגן על קדימות זכותם הטבעית של הפלשתינים . בניגוד לטענה הציונית שהפלשתינים גרמו לסכסוך על ידי התנגדותם האלימה להתיישבות היהודית שנעשתה בדרכי שלום ולטובת כל תושבי הארץ , טוען הלל כהן שהציונות היא הגורם התוקפני האחראי לסכסוך , שנבע מפלישה תחת חסות קולוניאליסטית לארץ המיושבת על ידי הפלשתינים . הנחת היסוד היא , אפוא , שהציונות גרמה עוול ועליה מוטלת החובה לתקנו . עם זאת , כהן אינו מכחיש את זכות העם היהודי הגולה והנרדף למדינה משלו ומאחר שארץ ישראל הייתה בדיעבד מפלטו מן השואה הוא גם הצליח לגבש רוב יהודי , לבנות ציביליזציה מודרנית ולהקים מדינה , וכך יצר לעצמו זכות . שעל - כן ניתן להגדיר את שאיפתם העקבית של הפלשתינים להרוס את המפעל הציוני ולגרש את היהודים מפלשתין כעוול לכל דבר . מתחייבת , אפוא , פשרה שתעשה צדק לשני העמים . היהודים , הציע כהן , יהיו נכונים לבטל את חוק השבות , להפסיק את עלייתם ארצה של יהודים , לאפשר את שיבת הפליטים הפלשתינים ואת התבססותם כרוב בארץ , וכך ממילא תעבור הריבונות לידם בדרך דמוקרטית . מנגד , ליהודים יובטח במסגרת זו מה שהם מבטיחים לפלשתינאים : זכויות שוות במדינת לאום פלשתינית .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help