sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

באלימות בשמה של המטרה המוצהרת של הצלת נפש האומה ההודית או נפש האימפריה הבריטית . אם גישתך לעולם היא כאל ילד הזקוק להגנה מפני עצמו , הוא כתב , " או אז יהא עליך להדביק במעשיך כל מעשה של רוע מסוג זה , ויהא מבצעו אשר יהא , וגם , כמו במקרה של הילד המרושע , יהיה עליך להקריב את עצמך . אם אכן אתם מסוגלים לרמה כזו של חמלה בלתי מידתית , אני מאחל לכם הצלחה במעשיכם . " בכל המקרים שבהם מופעלת אלימות מסוג זה , בין אם היא מבוססת על עזות מצח יהירה בין אם על חמלה , המדינה נמנעת מלשאול : "מי אני , הפועלת ? ומה , במסגרת התהליך , אני עושה לעצמי ? " ; ובכל זאת , אלה שאלות מהותיות בכל הנוגע לחשיבות של כל פעולה אנושית . מאחר שאין לפטור איש מאיתנו מהעול הזה , זוהי חובתנו , כאזרחים , למנוע את המצב שבו כולנו נהיה פטורים ממנו . בהיותנו משוחררים מהרצון לראות כיצד אנו משפיעים על אנשים אחרים , אנו עשויים לגלות שאין אנו יודעים מהי משמעות של האושר במידה מספקת כדי להכתיב אותו . לעומת זאת , אנו יודעים לזהות חוסר צדק כאשר אנו רואים אותו ; למעשה , אנו יודעים זאת ברמה של הכרה פנימית עמוקה ומיידית , הכרה שלרוב נעדרת ממחשבותינו לגבי צדק באופן כללי . דמיון מוסרי , בין היתר , הוא שם לכישור שיכול להעניק סוג כזה של הכרה פנימית עמוקה . דמיון מוסרי יכול להרים תרומה להתנגדות לעוול יותר מאשר לקביעת התנהלויות צודקות ולשיפורן . אם הדבר נראה כאידיאל מינימלי או שלילי , הרי שהפשטות של תגובתו לפועלים קולקטיבים עשויה לפחות לשמש כתרופת - נגד . ניו - הייבן , אוגוסט 2016

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help