sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

הקדמה לספר על מלחמה וסקס : דמיון מוסרי בישראל של היום דייויד ברומוויץ' החטא הקדמון של הפוליטיקה הוא הפוליטיקה עצמה . כדי להתמודד עם הצורך שמקורו בשייכות לחברה מאורגנת , הפרט מעניק לגוף המאחד - המדינה - את הכוח לפעול בשמו שלו . לכך יש השלכות , לטוב ולרע , החורגות לחלוטין מעבר ליכולתו של האדם היחיד להשפיע עליהן . באמצעות העברה זו של הסמכות לשלטון , הפרט הופך הן לאחראי הן לפטור מאחריות באופן חדש . בשיטת השלטון של ממשלה מייצגת , השיטה השכיחה במערב הדמוקרטי , כל אזרח קשור בכל פעולות המדינה , ועם זאת הגורם הפועל הוא המדינה . התוצאה , כאשר אנו נדרשים לשפוט את הפוליטיקה , עשויה להיות תחושה של היסח דעת ובלבול . דומה שהמדינה עשויה להעניק לנו פטור בכל הנוגע לעוולות שנתנו להן את הסכמתנו ברגע ההחלטה . זוהי השחתה מוסרית ; מדוע אנו מאפשרים לה להתרחש ? במידה מסוימת הבעיה נעוצה באשליה העצמית שלנו באשר להבטחה לטוב אינסטרומנטלי . קחו לדוגמה מדינה כלשהי שכבשה ואז החזיקה - או השתלטה ואז ניהלה - עם אחר " למען טובתו שלו " . זו הייתה התבנית שלתוכה נוצק המוסר האימפריאליסטי באירופה של המאה ה - , 19 וזו גם הייתה ועודנה הרציונליזציה של המלחמות ההומניטריות של ארצות - הברית במאה ה - . 21 הכשל הפסיכולוגי נובע מהשמטה של מרכיב בלוגיקה שבאמצעותה פעולות מסוג זה זוכות להצדקה . אם למדינה הייתה יכולת דיבור , היא הייתה אומרת " אני עושה את הטוב הזה למענם " . ה ' אני ' , לעומת זאת , נותר שותק ופטור מבדיקה . היה זה כאילו היינו יכולים לחשוב על פעולה בעולם ועל פעולה לטובתם של אנשים אלה מבלי לחשוב על עצמנו כלל . האם זה משום שהמדינה אינה אנוכית ? החוצפה והעיוורון הגלומים בלוגיקת הנפל הזו עמדו לנגד עיניו של גאנדי בעת שפנה אל הלאומנים ההודים , שהיו נכונים להסתכן

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help