sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

ריבלין ושר החינוך בנט ; בין אונס וניצול מיני כסוג של בידור בקומדיה ביוון העתיקה וברומא ובין ניצול מיני ותגובת הקהל הישראלי אליו באירוע שהתרחש בבר " אלנבי , " 40 שצולם על ידי המבלים והופץ מיד ברשת כסוג של בידור . אנו מתבוננים על היחס בחברה שלנו למלחמה ולסקס מבעד למנסרות הקלאסיות הללו , במטרה להצביע על הפוטנציאל למשהו טוב יותר הקיים בנו . אנו מציבים את השאלה : מי אנחנו רוצים להיות ? שכן ישראל מציעה את הפוטנציאל הטוב לחיים רב - תרבותיים לא כדבר - מה אוטומטי , מובן מאליו , והוא תקף גם בירושלים בעלת האוכלוסייה המעורבת וגם בתל אביב שתושביה הם ברובם יהודים . ספרנו הוא בבחינת הדגמה לאופן שבו אנו פועלים במטרה לטפח דמיון מוסרי בנו עצמנו , בתלמידינו ובתלמידותינו , וגם בקוראינו . אנו שואפים ל " חיים טובים דיים " בעבור כולם , וזאת במובן שהפסיכואנליטיקאי ורופא הילדים דונלד ו ' ויניקוט העניק לשם התואר הזה ) שהוא עצמו טבע ( , כתהליך של התהוות פעילה ובלתי פוסקת . הדמיון המוסרי הוא מכשיר שמטרתו אינה תשובה מוחלטת - תשובה שהיא בבחינת אשליה בלבד - אלא להיפך , מטרתו היא לאפשר לחיות עם השאלה שהציבה לאה גולדברג : " ומה עכשיו ? " הפרק הראשון והפרק השלישי של ספר זה משתמשים , כאמור , בקריאת טקסטים של יוצרים מרכזיים בתרבות המערבית כאמצעי לקרוא את התרבות הישראלית העכשווית . החלק הראשון , מאת ניטה שוחט , בוחן את הרעילות של תרבות הלוחמים הישראלית מבעד למנסרה של שלושה מחזות שקספיריים : מקבת , אותלו וכטוב בעיניכם ; החלק השלישי , מאת יואב רינון , משתמש בקומדיה שנכתבה ביוון העתיקה וברומא כדי להצביע על הקשר בין תת - סוגה של קומדיה זו , קומדיית האונס , ובין תפיסת הניצול המיני והאונס בישראל כיום . . 1 במידה רבה הפרקים הם בבחינת המשך לספריהם הקודמים של מחבריהם . הפרק שכתבה ניטה שוחט ממשיך את הקו של ספרה אילו אדם הייתי : רטוריקה של נקמה ורטוריקה של השלמה בישראל ) בני ברק : הוצאת הקיבוץ המאוחד / קו אדום , ); 2013 שם המחזות השקספיריים הסוחר מוונציה , המלט

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help