sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

מבוא " ומה עכשיו ? " שואלת השורה האחרונה בשירה של לאה גולדברג " ירושלים של מטה ומעלה " ) גולדברג , 1973 עמ ' . ) 258 אלה מאיתנו החיים במטרופולין של מטה יודעים שהחלוקה הדיכוטומית הזו אינה מייצגת את ירושלים ; יש הרבה יותר משתי ירושלים בין המעלה והמטה , קל וחומר בתוך המזרח והמערב של עיר - הבירה הזו . בהיותה ארץ ים - תיכונית ומזרח - תיכונית , ישראל מציעה שתי זהויות גאוגרפיות : תל אביב היא הבירה הים - תיכונית , בעוד שירושלים - המצויה במרחק של פחות משעת נסיעה מתל אביב - היא הבירה המזרח - תיכונית . ראשית התשובה לשאלתה של לאה גולדברג מצויה בהכרה במורכבות הזהותית הזו , ובקבלתה מרצון . בעבורנו , המורכבות הזו היא ביטוי של תקווה רדיקלית , המונח שטבע הפילוסוף והפסיכואנליטיקאי ג ' ונתן ליר כדי להמשיג דרך להתקדמות שאינה מבוססת על חזון מסוים כלשהו ביחס לעתיד . תקווה רדיקלית היא אקט המשלב אומץ ודמיון בפעולה , והיא מניחה את קיומו של טוב עתידי על אף היעדרם של מושגים הולמים לניסוח עתיד זה . ציון - דרך אחד המדגים כאן את קיומו של טוב עתידי חקוק בסיסמה חוזרת ונשנית בהפגנות השמאל : " ערבים ויהודים מסרבים להיות אויבים " . סיסמה זו מציינת תחנה אחת על פני הנתיב המוביל החוצה מאותה דרך ללא מוצא שבה מצויות שתי החברות הפוסט - טראומטיות של מדינת ישראל : החברה הישראלית - יהודית שאחרי השואה , והחברה הישראלית - פלסטינית שאחרי הנכבה . ההוראה שלנו בשני מוסדות הנמצאים בירושלים , של ניטה במכללה לחינוך על שם דוד ילין ושל יואב באוניברסיטה העברית , מחברת בין יצירות ספרות ואמנות השייכות לקלאסיקה של התרבות המערבית לבין החיים בישראל של ימינו , וזאת במטרה לעורר את הדמיון המוסרי ולטפח אותו . ספר זה מדגים זאת באמצעות חיבורים : בין קוראיו של פינוקיו לבין קוראיו של שקספיר בתוך כדי דיאלוג עם נשיא המדינה

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help