sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

ישראל , הולך ויורד . למרות השינויים בתכניות הלימוד ובספרי הלימוד , מורים רבים ממשיכים להכתיב חומר לימודי ואינם מפתחים כל דיאלוג בכיתה , בתואנה שמסגרת הזמן המוקצבת אינה מאפשרת דיאלוג כזה . גם מקומו של המקצוע בהיררכיה שיצר משרד החינוך בשיטת הבונוסים לבגרויות תורם לדימויו הירוד . הוא סובל מקיצוץ בשעות הוראה , ומן הסתם נושאים רבים אינם ניתנים ללמידה . אופני הוראה אטרקטיביים , המוצעים למכביר בספרות המקצועית והניתנים ליישום פשוט בשל התקדמות טכנולוגית , אינם באים לידי ביטוי ברוב כיתות הלימוד . יש כמובן יוצאים מן הכלל : תלמידים שפשוט מתעניינים בדברי הימים ואוהבים ללמוד אותם ; תלמידים שזכו למורות ומורים מקוריים ויצירתיים שהתעלו מעבר לדרישות הפורמליות וחיבבו עליהם את המקצוע ; צעירים שעברו תהליך תיקון כשנחשפו ללימוד היסטוריה בצבא , בתנועת הנוער , בארגונים אזרחיים שונים או במכללות ובאוניברסיטאות ; אחרים שנשבו בקסמן של סוגיות היסטוריות מרתקות על ידי שיטוט באתרי למידה ברשת האינטרנט , צפייה בסרטי תעודה ועלילה היסטוריים , ביקור במוזיאוני מורשת מאתגרים וסיורים במקומות ששחזרו עבר מסקרן ומאתגר . למרות זאת , ניתן לומר שמעמד המקצוע ואף דימויו הכללי בקרב הלומדים הוא בעייתי . ייתכן שמצב זה משפיע על היעדר תודעה היסטורית אצל בני הדור הצעיר שלמדו במערכת החינוך הפורמלית . זה מסביר את דאגת המבוגרים הנתקלים בחיילים חסרי מידע על מולדתם , בסטודנטים שהם בורים בכל הקשור לתולדותיהם , ובאנשים צעירים ) כמו מאבטחי ראש הממשלה ( הממלאים תפקידים בעלי אחריות ממלכתית , שאין להם מושג על אודות העבר . לכן " המבוגרים האחראים " – הורים מורים , מנהלים וגם אזרחים בעלי תחושת אחריות קולקטיבית , ובהם בעלי תפקידי מפתח בכלכלה , בחברה , בפוליטיקה ובתרבות הישראלית – מוטרדים מהמצב . אך אלה משום מה מעבירים מסר כפול בנוגע לצורך בהכרת העבר : בעוד הם משדרים לצעירים שלשם הצלחה בחיים יש מקצועות חשובים יותר מהיסטוריה – למשל מתמטיקה ומדעים - ושאוריינות היסטורית לאו דווקא פותחת דלתות לתעסוקה מכובדת ולמקצועות יוקרתיים במערכת ההשכלה ובשוק העבודה , הם נתקפים חרדה מרמת הבורות של הדור הצעיר ביחס

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help