sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

ודחייה בקרב תלמידים רבים . אף על פי שיש מורים ומורות להיסטוריה חדשניים ומקוריים , רבים מהם נשחקים במערכת משמימה המודדת עצמה לדעת במבחני בגרות ארכאיים מכווני שינון וחוסמי יצירתיות . למרות ההצהרות על טיפוח לומדים חושבים ולמידה משמעותית , חומרי הלימוד ודרכי ההעברה נמנעים מכל מורכבות , רב - ממדיות וחדשנות . הידע ההיסטורי שנוצר באוניברסיטה – ידע מעמיק ומרתק ככל שיהיה – הוא נחלת מעטים . ידע זה נבנה ורוחש בתוך בועה המנותקת לחלוטין מהתחום הציבורי ולכן נתפס כחסר רלוונטיות ומיותר . שיטות הקידום באקדמיה מעודדות הסתגרות וניתוק בין יוצרי הידע ההיסטורי הפונים לעמיתיהם המומחים , לבין הפצתו לציבור הרחב . הקהל המשכיל שעדיין מתעניין בהיסטוריה הוא מבוגר ברובו . מספר הצעירים הפונים לעיון היסטורי , ובעצם לכל התחומים של מדעי הרוח , הולך ופוחת . מנהיגים , פוליטיקאים ואנשי תקשורת רבים משתמשים בהיסטוריה כקרדום לחפור בו , וכך הופכים אותה למכשיר פטריוטי רדוד ופשטני הנתון למניפולציות שונות . השימוש השטחי והתעמולתי בהיסטוריה בצד הסלידה הציבורית ממנה שוחקים את המשמעות של תחום העיון ההיסטורי המסקרן והמאתגר , היצירתי , בונה הזהות והמעורר עניין ציבורי , וכיום הוא נמצא בסכנת הכחדה . ואף על פי כן , ספר זה בא מתקווה . למרות מערכת חינוך מעקרת , אקדמיה מנותקת ופוליטיקה רדודה וחלולה – סטודנטים , מורים , תסריטאים , אמנים , מפתחי אתרי אינטרנט , אוצרי תערוכות , מדריכי טיולים ועוד רבים וטובים הנחשפים לתולדות האנושות מזהים את הפוטנציאל הגלום בלימוד ההיסטוריה להבנת המצב האנושי , לעיצובו ואף לשיפורו , וכמהים לחידוש תודעה היסטורית ציבורית . כמיהה זו מחייבת התוודעות למחלוקות על סוגיות היסטוריות , ניתוח המשמעויות של מחלוקות אלה והצבת כיווני מחשבה חלופיים לטיפוח תודעה היסטורית ציבורית עמוקה . ספר זה מנסה לעשות זאת . הוא מיועד קודם כול לעוסקים בתחום הדעת ההיסטורי לגווניו , אך פונה גם לציבור הרחב המשכיל . אין זה מחקר גרידא , אלא במידה מסוימת סוג של " אני מאמין " . תקוותי היא שהספר יעורר תהודה וביקורת , דיון מקצועי , חינוכי ופוליטי , וכך ישמש זרז לשיקום תודעת העבר כחלק נכבד מזהותנו בהווה ובעתיד .

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help