sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

דוקטורט במחול בישראל / ילי נתיב מסענו החל כעשר שנים קודם לכן , כשכל אחת מאתנו החלה - בנפרד ובאופן עצמאי - לחפש אפשרות לעשות דוקטורט בארץ . קיימים אמנם כמה וכמה מוסדות להשכלה גבוהה בישראל העוסקים במחול ובחינוך למחול המציעים לימודים לתואר ראשון ואף לתואר שני , אולם אין ולו מוסד אקדמי אחד המציע תכנית לתואר שלישי בלימודי מחול . אלה המעוניינים בכך בכל זאת נאלצים לצאת את גבולות הארץ , או לחילופין , מוטלת עליהם המשימה הלא פשוטה למצוא אוזן קשבת וסקרנות אצל מנחים פוטנציאלים באחד המוסדות האוניברסיטאיים הישראליים . ברוב המקרים ככולם , מחול אינו תחום ההתמחות של החוקרים הללו , לא כל שכן אין הוא מקצועם . מחול נחקר בישראל , אם כן , הודות להסכמתם ונדיבות ליבם של חוקרות וחוקרים מדיצסיפלינות שונות ( רק לא מחול ) באקדמיה הישראלית . בנוסף , המחקר הוא תמיד בינתחומי באדיבותן של מחלקות העוסקות בנושאים סמוכים למחול כמו חינוך , פילוסופיה , תולדות האמנות , תיאטרון , סוציולוגיה ואנתרופולוגיה , לימודי גוף , לימודי תרבות ואחרים . אופן חקירה זה נענה אמנם - מתוך הכרח ותנאי המצב - לפרדיגמה הפוסטמודרנית העכשווית , השוללת את האוטונומיה הדיסציפלינרית של כל תחום ידע באשר הוא , כולל אמנות ומחול . אך עם זאת , היעדר מסגרת אקדמית ממוסדת , המאפשרת ומעודדת מחקרים לדוקטורט בתחום המחול , מקשה על קהילת המחול המקומית ופוגע במעמדו של המחול כתחום ידע מוכר . בראייה היסטורית אפשר לומר שמצב בעייתי זה לא היה ייחודי רק למקומותינו . בארה " ב ובאנגליה בשנות השבעים והשמונים של המאה העשרים היו עדיין מעט מוסדות אקדמיים שהציעו תכניות מחקר בלימודי מחול . בחוברת הראשונה של ארגון The Congress on Research on Dance ) CORD ) שהתפרסמה בארה "ב ב - 1967 כותבת העורכת " אני חושבת שאחת הבעיות הרציניות ביותר במחקר מחול . 1 " מחול " ו " ריקוד " הן מילים נרדפות בשפה העברית ; הגדרתן המילונית כמעט זהה . המילה " מחול " השתגרה בהקשר האמנותי - בימתי ( מערבי , בדרך - כלל ) , והותירה ל " ריקוד " קונוטציות תנועתיות - ריקודיות מרחיבות יותר . בספר זה משמשות שתי המילים לסירוגין . במחקרינו ומצאו את ביטוין במושגים המוצגים בספר כמו בית , קהילה , דיאלוג ומוסר . צורת הספר , אם כן , מדגימה את תוכנו ואת טענותיו . בשונה מספרים משותפים אחרים , בחרנו לשמור על קולה וכתיבתה הייחודית של כל אחת מאתנו , בלא לנסות להאחיד ולטשטש את השוני . העבודה המשותפת נדמתה בעינינו בעצמה לדואט , ואנחנו מזמינות את הקוראים בספר לרקוד ולקיים עמו ודרכו את הדיאלוגים שלהם עצמם .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help