sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

עוד קודם לכן , אך הפיכתה של האם לאובייקט היא תוצר תרבותי של הפסיכואנליזה לדורותיה . פרויד וממשיכיו הם שהרגילו אותנו לראות את האם כמושא התשוקה ( שיש לדכא אותה ) של הבן , מושא הכעס , האכזבה , ההאשמה והתסכול של הבת , הגילום של ישות טרום - מילולית , או שמא טרום - תרבותית , מי שהתחלנו את חיינו בסימביוזה מלאה ומספקת עמה , וגלינו ממנה אל עולם קשה ומתסכל . אם אנו מחפשים " אשמים " או מקורות למטלות הבלתי אפשריות המוטלות על האם המודרנית , ובהתאם לכך על בת דמותה הספרותית , אפשר גם להטיל את האחריות על המבנה החברתי שלאחר המהפכה התעשייתית , שהפך את האם לאחראית בלעדית על המתרחש במשפחה הגרעינית , ואף צמצם את גבולות קיומה אל תוך הבית . עם זאת , מן הראוי לבחון לא רק את מקורות ההשראה הפסיכולוגיים , החברתיים והתרבותיים , אלא אף , ובמחקר זה בראש ובראשונה , את ביטוים בספרות שאנחנו יוצרות ויוצרים , קוראות וקוראים . בספרות , לא פחות ואולי אף יותר מאשר בהקשרים החברתיים החיצוניים לה , קל לראות את היוצרות והיוצרים מציגים ומעצבים את האמהות לא רק כמי שאנחנו ילדיהן , פיזית ונפשית , אלא גם כמי שאנו השופטים המתמידים של רמת הביצוע שלהן את תפקידן , תפקיד האמהות . הביקורת והחשיבה הפמיניסטית , מתחילת המאה העשרים ואילך , עסקו רבות בתפקיד האם , ולא בכדי . בניגוד למחשבה הפסיכואנליטית והפסיכולוגית , היוצאת , כביכול מבלי משים , מנקודת התצפית של התינוק / ת , הרי שהמחשבה הפמיניסטית נוטה לצאת מנקודת המבט של האישה , האם . החל בגל הראשון של הפמיניזם , שאחת הדוברות הבולטות שלו בנושא זה היא סימון דה בובואר , האמהות הפכה נושא דיון סוער ומרכזי בשדה הפמיניסטי . דה בובואר טענה שהכניעה לדרישה החברתית להפוך לאם היא כניעה לשיעבוד עצמך למשטר הביולוגי של הרבייה . אם , לפי דה

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help