sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

האישה ל " רגשות אמהיים " , סוציאליזציה שמתחילה כבר בילדות , אינה מוגדרת פונקציונלית כתהליך או מוסד שמגיע לנקודת סיום כלשהי או לגבול כלשהו . האמהות בתרבות המערב היא דיפוזית , מעורפלת ודינמית . בהקשר זה ארצה להתייחס גם לטיעונים של הוגות פמיניסטיות רבות , בין אם מתחום הפסיכולוגיה ובין אם מתחום הפילוסופיה והתיאוריה של המגדר , הטוענות נגד פרויד ובעד עצמאותה של האישה כסובייקט . " מיתוס האמהות " בראייה פמיניסטית הוא מוסד טוטלי , שתובע את כל - כולה של האם , ואינו מותיר לאישה - שהיא - אם מרחב פעולה או מרחב רגשי שאינם כפופים למשטר המוסד הטוטלי . לפני שאנו מנסים להגדיר מהי אם , מהי אם " טובה דיה " , מהי אם ישראלית חילונית ומה הן תכונותיה הרצויות או המקובלות , ארצה להדגיש שהתפיסה המערבית המקובלת של אמהות היא תפיסה חדשה יחסית בהיסטוריה האנושית בכלל , ובהיסטוריה המערבית בפרט . כפי שמבהירה אן דאלי בספרה Inventing Motherhood ( , ( 1982 המושג " אמהות " ( “ motherhood " ) הופיע לראשונה במילון אוקספורד רק בשנת , 1597 ובשנה זו הצביע על אמהות כעובדה ביולוגית , היות אם . רק בתקופה הוויקטוריאנית הופיעו במילון זה ביטויים המעידים על תפיסת האמהות כמוסד חברתי , כמשהו שהוא יותר מהגדרה ביולוגית של לידה . הביטוי "השמש החמה של האמהות " ( “ the warm sun of motherhood " ) הופיע בשנת , 1869 הצירוף " אמהות אמתית " ( “ true motherhood " ) הופיע רק בשנת . ( Dally , 1982 , p . 17 ) 1875 אם ניתן לתארך את תפיסת האמהות בתרבות המערב כמוסד חברתי לתקופה הוויקטוריאנית , לפני פחות ממאה ומחצה , הרי תפיסת האם כאובייקט נטול סובייקטיביות נוסחה במפורש על ידי פרויד וממשיכיו בתחילת המאה העשרים . ההנחה ש " אמא לא עוזבת את הילדים שלה " ( ברנשטיין , , 1991 עמ ' 77 ) רווחת בספרות

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help