sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:121

( פסוק יט ) ו " זכור " ( פסוק כ ) . האות פ " ה קודמת בקינה זו לאות עי " ן ( כמו גם בקינות השנייה והרביעית ) , ועל כך ראו במבוא לספר , סעיף ה . החלוקה לשלשות היא לעיתים מלאכותית ולא תמיד מסתיים עניין במסגרת השלשה . ראו את הפסוקים הרצופים יב - יג שעניינם אחד , אך פסוק יב פותח באות דל " ת ופסוק יג באות ה " א . באותו אופן מתייחס פסוק כא , הפותח באות זי " ן , אל ההמשך , אל פסוק כב הפותח את שלושת הפסוקים שראשיתם באות חי " ת ; פסוק מב ( אחרון הפסוקים באות נו " ן ) מצטרף אל המשך הקינה , אל פסוקים מג - מד , ואילו פסוק ס ( השלישי בפסוקי האות רי " ש ) פונה אל פסוקי האות שי " ן ( פסוקים סא - סג ) . מסתבר אפוא כי למרות הכפיפות למבנה הנוקשה של השלשות , רואה המקונן היתר לעצמו לגלוש ממנו כדי לתת ביטוי מלא לרגשותיו . לא יפלא על שעיצוב סבלו של היחיד בקינתנו מגלה דמיון רב לדרך שבה מוצג סבלו של איוב , ונסתפק בכמה דוגמאות : כינוי הסובל , " הגבר " , חוזר רבות בספר איוב ( וראו בפירוש לפסוק הפותח את הקינה ) . המקונן במגילה ואיוב מציגים עצמם כמי שנצודו בידי חיות בר ( ג , י ; איוב י , טז ); שניהם טוענים כי אלוהים השביעם מרורים ( ג , טו ; איוב ט , יח ) , וכי הוא הציב מסך בינו לבינם וניתק את הקשר עמם ( ג , מד ; איוב ג , כג ); לשניהם לועגים אויביהם : שניהם היו " מנגינתם " של האויבים ( ג , סג ) או " נגינתם" ( איוב ל , ט ) . גם בעל הקינה ( פסוקים לג - לו ) וגם בלדד השוחי , רעו של איוב ( איוב ח , ג ) , שותפים להשקפה כי אלוהים לא יעוות את משפטו של האדם . שני החיבורים שותפים לאמונה כי הרעות והטוב , מקורם באלוהים ( ג , לח ; איוב ב , י ) . " ירמיהו מטיף לבני עמו " , תחריט מאת הפסל והמאייר הצרפתי שנודע בציורי התנ " ך שלו , פול גוסטב דורה ( . ( 1883 - 1832

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help