sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:551

1 כאן ולמטה אני מאפיינת בסוגריים מסורות מן התוספתא שאינן מקבילות לאירועים שמתאר יוספוס , אך שימשו גרעין למספרי הסיפורים המאוחרים יותר המקבילים לעדות יוספוס . 2 מסורת ייחודית החסרה בכל רצף אגדות אחר . 3 הסיפור על אם שאכלה את בנה מופיע בבבלי בשתי גרסות שונות לחלוטין ( ראו בערך האם שאכלה את בנה ובדיון להלן ) . זו שבמסכת יומא מצויה מחוץ לרצף סיפורי החורבן שבגיטין . 4 נראה שמקורו של הסיפור בבבלי הוא במסורת ארץ - ישראלית מעין זו שבאיכ " ר , אך הוא עבר שנויים כה מרחיקי לכת - בפרט העובדה שהדיון הוא בין ריב " ז לאספסיינוס , בלי זכר למצביאים אחרים - עד שאין לאפיינו כמייצג של אותה מועצת מלחמה . 5 זוהי מסורת חלופית על סיפור מועצת המלחמה של טיטוס ואיננה מקבילה למסורת הנמסרת באיכ " ר . 6 למסורת זו יש קשר עקיף לסיפור התאבדות הכוהנים אך אין מדובר בה בכוהנים כי אם ב ' חורי יהודה ' , ואין מדובר בחורבן בית שני אלא בחורבן הבית הראשון ( ראו הערך התאבדות הכוהנים ) . 7 בסיפור זה מתוארכת התאבדות הכוהנים במפורש לימי הבית הראשון ואין הוא מובא ברצף אגדות החורבן בגיטין . 8 איננו מובא ברצף אגדות החורבן בגיטין . 9 מקבילה זו אינה מזהה שום קשר בין מסורת זו לאגדות החורבן בבבלי . 10 ראו לעיל , הערה . 1 11 מסורת הירושלמי כאן היא ודאי משנית ותלויה בתוספתא , אם כי היא מוסיפה פרט אחד חדש . 12 זוהי אגדה מפותחת שבבסיסה מצוי המקור מן התוספתא על ביזת המקדש . 13 מסורת זו מתייחסת לכלי המקדש שהובאו לרומא , אך היא איננה מקבילה לכל מסורת קדומה יותר .

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help