sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

להשיג " אובייקטיביות בתנועה ... זכור לי שחוויתי רגשות והמולה פנימית בזמן ביצוען של אותן יצירות מוקדמות דדוקטיביות , שיטתיות , עצורות " ( Goldberg . ( 6 : 1991 סוזן זונטג גורסת : משמעות ההשקפה שהמחול אינו אמור להביע רגש אינה כמובן התנגדות לרגש . ואלרי מגדיר את השיר בתור מכונה הפועלת ליצור רגש פואטי מובחן : היא אינה " מביעה ” רגש , היא שיטה ליצירתו . ( 103 : 1983 Sontag ) לפיכך , כהרחבה לדבריו של בירינגר שצוטטו לעיל , הרעיון שבאוש או בראון יכלו להפריד רגשות מצורות מופרכת בעליל . תיאוריה של מחול מודרניסטי ושל מחול פוסטמודרני למצוא קרקע משותפת כזאת בין המחול האירופי לאמריקאי פירושו לחרוג בצורה רדיקלית מתפיסת המחול הפוסטמודרני שפותחה בידי סאלי ביינס . לפי תפיסתה , היה המחול הפוסטמודרני " תופעה שהוגבלה כמעט רק לארצות הברית " ( ביינס , ( 44 : 2010 בביצוע כוריאוגרפים אמריקאים שפרצו דרך באמצעות " תגובת נגד לאקספרסיוניזם במחול המודרני , שקשר בין התנועה לרעיון ספרותי או לצורה מוזיקלית " ( שם : . ( 69 בדיוק את זה , לדעת ביינס , לא הצליחה פינה באוש לעשות . מבחינת ביינס , העבודה של באוש " אקספרסיוניסטית ולא אנליטית , " ונדמה שהיא מושפעת " יותר מתיאטרון אימג ' יסטי אוונגרדי ופחות ממסורת המחול הגרמנית או האמריקאית " ( שם : . ( 45 או שביינס לא הייתה מודעת להשפעתם של יוס ושל טודור על עבודתה של באוש ולתקופה שהיא בילתה עם טיילור , סנסרדו ופויר , או שהיא לא הצליחה לעמוד על הזיקה של כל אלו לכוריאוגרפיה של באוש . על מנת להתוות את התפתחות המחול הרדיקלי הנסייני משני צדי האוקיינוס האטלנטי , אין לי ברירה אלא לחלוק על הערכת עבודתה של באוש בידי ביינס ולקרוא תיגר על האמונות בקשר לייחודיות ולבלעדיות של המחול הפוסטמודרני של ארצות הברית .

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help