sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

בצורה אוונגרדית , את זכותן לסרב לציית לדרכים קיימות של עשייה כזאת . כאן , בחיפושיהן השונים אחר אפשרויות תנועה חדשות , נמצאת אפוא נקודה להשוואה בין באוש לבראון , שהמפגש המקרי שלהן במונטריאול משמש נקודת מוצא לספר הזה . אין בכוונתי לטשטש כאן את ההבדלים הניכרים בין העבודות של באוש ושל בראון , אלא רק להצביע על העובדה שברמה הקונספטואלית יצרו שתיהן עבודות המאתגרות בצורה דומה את הקהל לזנוח ציפיות מקובלות ולפתח מבנים חדשים של תפיסה . שתי אמניות המחול האלה זיהו את הגוף ואת התודעה הגופנית בתור האתר שבו צריך לנסות למצוא משהו שיאפשר להשתחרר מהדרכים הישנות – הטובות והרעות גם יחד . מבחינת בראון הן היו רעות במפורש , והיא ביקשה להתקדם הלאה . באוש דורבנה גם היא בידי הצורך להתקדם הלאה , אולם העובדה שהיא אמרה שהניסיון שלה " נואש " , מעידה על החשש שלה לאבד את מה שנדמה ודאי בעבר . ליצירה ולהצגה של עבודות שאינן מצייתות לידוע ולמוכר אלא מאתגרות את הקהל יש לעתים תוצאות שליליות . יציאה של צופים מהאולם לא אירעה רק בהופעות של תיאטרון מחול וופרטל ב – 1985 באקדמיה למוזיקה של ברוקלין , כמו שג ' וזפין אן אנדיקוט ( 1999 Endicott ) מציינת , גם אחדים מהצופים הגרמנים בוופרטל הגיבו בשנים הראשונות בצורה שלילית דומה . בראון כותבת על הצורך לגלות נכונות ליצור עבודות שיאתגרו את הקהל : כפועל יוצא מכוריאוגרפיה שחורגת ממה שמוכר לקהל מגלים מה מסוגלים לעשות , והיכן נמצאים קצות המגבלות האישיות . מתוך כך עולה האפשרות לעשות משהו שלא יעניין את הקהל , משהו שלא נחשב עד כה מתאים לקהל . ויש כאן גם שאלה של המתח ביחסי הגומלין בין הקהל לאמן המבצע . ( 46 - 45 : 1978 Brown ) בנוגע למתח הזה , בראון מספרת על תחושות הפגיעות והחשיפה שחשה בעת ביצוע התנועות החסכניות , המינימליות , של הכוריאוגרפיה שלה בשנות השבעים המוקדמות . היא מספרת למריאן גולדברג שאף על פי שבאותו הזמן היא פעלה

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help