sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

היישר למטה , עוצרים בתחתית . כל אותן שאלות רגשניות שעולות בתהליך הבחירה של תנועה מופשטת בהתאם למסורת המחול המודרנית – מה , מתי , איפה ואיך – נפתרות באמצעות שיתוף פעולה בין הכוריאוגרף למקום . אם מבטלים את כל אותן אפשרויות אקסצנטריות שהדמיון הכוריאוגרפי מסוגל להמציא , וסתם מוליכים אדם במורד נתיב מעבר כלשהו , רואים תנועה בתור פעילות . ( בתוך 51 : 1978 Livet ) ההימנעות מהאפשרויות האקסצנטריות ומהשאלות הרגשניות שכרוכות באסתטיקת המחול המודרני מאפשרת למבצעים להבין ולצופים לתפוס את הבהירות ואת הישירות של התנועה כפעילות שאינה מיפה , וכן גם את המשקל ואת הגופניות הממשיות של הרקדן . בערך באותו הזמן שבראון אמרה זאת ב – , 1978 ביטאה פינה באוש סלידה דומה מהמחול הקיים , לצד גם צורך בדרכים חדשות של תנועה , בריאיון עם יוכן שמידט : " אני תמיד מנסה . מנסה נואשות לרקוד . אני תמיד מקווה שאצליח למצוא דרכים חדשות להתייחס לתנועה . אני לא יכולה להמשיך לעבוד בדרך שכבר עבדתי . זה יהיה כמו לחזור על משהו , על משהו מוזר " ( בתוך . ( 230 : 1984 Servos כששמידט שאל אותה אם משום כך היא נזקקת למילים ביצירות שלה , השיבה לו באוש : השאלה היא פשוט מתי זה מחול ומתי לא . איפה הוא מתחיל ? מתי קוראים לזה מחול ? יש לזה בעצם קשר כלשהו לתודעה , לתודעה הגופנית , ולדרך שבה נותנים צורה לדברים . אבל אז הוא לא זקוק לצורה אסתטית כזאת . יכולה להיות לו צורה שונה לגמרי , והוא עדיין יהיה מחול . ( שם ) הצורך של באוש למצוא דרכים חדשות להתייחס למחול מקביל לצורך של בראון להתרחק מהבעיות הרגשניות של מסורת המחול המודרני . שתי אמניות המחול סיפרו על הקשיים שעמדו בפניהן ועל הדרך שבה רצו לרקוד , ושתיהן יישמו ,

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help