sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

מבין כל החברים המייסדים של תיאטרון מחול ג ' דסון , נדמה שהתפתחותה היא העקבית והמתמדת ביותר מבחינה כוריאוגרפית . באוש לעומת זאת , בעיני רבים מאותם מבקרים ופרשנים , היא מין דמות בלהות , שכמו תוקפת את עצם רעיון המחול שבראון מגלמת לדעתם . ספר זה מבקש לטעון שלאמני המחול החדשני של ארבעים השנים האחרונות משני צדיו של האוקיינוס האטלנטי יש יותר במשותף משמרבית ספרות המחול שעוסקת בהם מעזה לרמוז . העוינות לעבודתה של באוש ניכרה בתגובות העיתונות כאשר קבוצתה , תיאטרון מחול וופרטל ( , ( Tanztheater Wuppertal הופיעה כמה שבועות לאחר מכן באקדמיה למוזיקה של ברוקלין בניו יורק במסגרת פסטיבל לאמנות גרמנית חדשה . הקבוצה הציגה שם את יצירתה של באוש מ – Auf dem 1984 " ) Gebirge hat man ein Geschrei geh ö rt על ההר נשמעה זעקה " ) . אחד הקטעים במיוחד עורר תרעומת אצל כמה מהיושבים בקהל . באותו הקטע ירדה ג ' וזפין אן אנדיקוט שוב ושוב על ארבע , משכה את השמלה שלה וחשפה את גבה , וגבר אחד צייר עליו קווים עם שפתון , עד שהגב שלה כוסה כול כולו ברשת של קווים אדומים . במסגרת אותו פסטיבל נערך במכון גתה בניו יורק בנובמבר 1985 דיון רב – משתתפים על תיאטרון המחול הגרמני . במהלכו ביטאו כמה מבקרים אמריקאים תמיהה וגינוי כלפי עבודתה של באוש . רגעים כמו זה שתואר לעיל גררו אישומים שבאוש אינה ביקורתית בצורה חד – משמעית בקשר לאלימות כלפי נשים , ואחד המשתתפים התלונן שהחזרות האינסופיות והבלתי מתפתחות של באוש נדמות לו מטופשות ( בתוך . ( Daly 1986 אנה קיסלגוף טענה : " לעתים רחוקות רואים מחול טהור שמגיע ממערב גרמניה [ דאז ] . מוכרחה להיות סיבה לניגוד הגדול הזה בין המגמות שאומצו באמריקה ובגרמניה . " היא פנתה אז ליוכן שמידט בשאלה : " האם אתה מרגיש ששיקולים צורניים אינם מעניינים כוריאוגרפים גרמנים ? " שמידט השיב שלדעתו יש הרבה מאוד צורה בעבודתה של באוש ( שם : . ( 48 - 47 כמו שיוהנס בירינגר מציין , כשקיסלגוף " שאלה את באוש אם יוכל להיות לה עניין לעבוד עם ' צורה טהורה ' בלבד , ללא צורך לבטא רגשות , סביר להניח שהכוריאוגרפית בכלל לא הצליחה להבין את שאלתה"

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help