sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:135

ובהרס . לא רואים אבל יודעים בהכרה מודעת ובהפנמה פנימית כי גם אחי אנכי , אך רואים כולם את כולם ויודעים שהם כאן עכשיו בריבוי וביחד . יחד מפרקים את החומות את גדרות החרדה והפחד . אנחנו יחד , משמע אנכי קיים ושוב נשמע כאן עכשיו הקול ש " לא יסף " 159 האומר מסיני " א ֽנכי יהוה אלהיך " , 160 אנכי הוא " יהוה אלהיך " - היה , הווה ויהיה בכל תנועה בטבע הטובע עכשיו בקשת אור אפיוני הספירות , אפיוני תנועת חיים . " איכה " ב " טוב " ו " רע " לך אנכי כאן עכשיו בגן חירות החיים על האדמה בשדה במשכן אצילות הסיגלון 159 " קול גדול ולא יסף " ( דברים ה , יח ) - לדברי אונקלוס : לא פסק , ורש " י מפרשו : " כי קולו חזק וקיים לעולם " " ולא יסף - " מתרגמינן ולא פסק ( לפי שמדת בו " ד אינו יכול לדבר כל דבריו בנשימה אחת וצריך להפסיק ומדת הקב " ה אינו כן לא היה פוסק ומשלא היה פוסק לא היה מוסיף ) כי קולו חזק וקיים לעולם דבר אחר ולא יסף ולא הוסיף להראות באותו פומבי " . להבדיל מהרמב " ם , לראייתי , את חוויית המעמד כפרשנות הטקסט , אין המדובר בגל קול חושי רגיל , אלא כמראות צובאות של התרחשות המעמד , כאשר היה הכול שיח הטבע הטובע , שיח המידע של שפת הטבע הבוראת , יוצרת ופועלת את בקיעתן של התופעות מה " אין " אל ה " יש " באפיוני הספירות הפועלות וחוזר . לכן גם החווים במעמד " וכל - העם רואים את - הקולות " ( שמות כ , יד ) , רואים את שפת הטבע והצהירו "כל אשר - דבר יהוה נעשה ונשמע " ( שמות כד , ז ) , הקדימו נעשה לנשמע בדבר אלהים . לכן גם קהל ישראל ביקש ממשה לשמוע ולדבר אליהם מאחר שקשה עליהם תפיסת מציאות שאיננה סיבתית עקב הקיצוץ בנטיעות הגן הקדום והיותם עבדים בני עבדים . 160 שמות כ , ב .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help